مدیریت اصولی پسماند كشاورزی ضمن حفاظت زیستی، صرفه اقتصادی دارد

سه شنبه 24 فروردین 1395 ساعت 13:02
 مدیریت اصولی پسماند كشاورزی ضمن حفاظت زیستی، صرفه اقتصادی دارد
كم توجهی به مدیریت اصولی پسماند، تهدید جدی برای محیط زیست و سلامت است

 

فرماندار تفرش گفت: مدیریت پسماندهای كشاورزی ضمن اهمیتی كه در حفاظت منابع پایه زیستی دارد، در صرفه اقتصادی و تولید ثروت و اشتغال نیز می تواند نقش آفرین باشد.
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی فرمانداری تفرش، علی میرزایی در نشست كمیته پسماند شهرستان افزود: روش های نوین مدیریت پسماند تكیه بر تولید پاك و ساماندهی ضایعات دارد و باید با اصلاعات بهنگام از ظرفیت های ایجاد شغل، مدیریت مخاطرات، تولید ثروت بهره آن در صرفه های متعدد اقتصادی بهره جست.
وی گفت: تفكیك و جدا سازی آب قنات از مسیر تصفیه خانه آب و فاضلاب شهری امری ضروری است و مسئولان ذیربط باید با روش های علمی را به اطلاع كشاورزان برسانند و پساب تصفیه خانه این شهرستان به عنوان یك منبع تغذیه كشاورزی برای كشت به فروش برسد.
میرزایی بیان كرد: نیاز است كه جهاد كشاورزی الگوی كشت موثر و جایگزینی های لازم در كشت را برای استفاده اقتصادی از پساب تصفیه خانه تفرش هر چه سریعتر نهایی كند.
وی گفت:درحال حاضر روش دفع بهداشتی و استاندارد پسماند خانگی، پزشكی، كشاورزی در حوزه روستائی تفرش به طور كامل اجرائی نمی شود و می طلبد با عملیاتی شدن در سال جاری ضمت حل مشكلات بهداشتی منظر ظاهری را نیز ساماندهی كرد. میرزایی اظهار كرد: كم توجهی به مدیریت اصولی پسماند، تهدید جدی برای محیط زیست و سلامت است. شهرستان تفرش واقع در 90 كیلومتری اراك - مركز استان مركزی- بالغ بر 25 هزار و 912 نفرجمعیت دارد.