پسماند آزبستی، میراث 40 ساله فارسیت دورود

چهارشنبه 25 فروردین 1395 ساعت 11:26
  پسماند آزبستی، میراث 40 ساله فارسیت دورود
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: کارخانه فارسیت دورود، محصول توسعه ناپایدار است.

مهندس مهرداد فتحی بیرانوند بیان کرد: سال‌های گذشته کارخانه فارسیت دورود از آزبست استفاده می‌کرد که بعد از ممنوع شدن این ماده، کارخانه نتوانست با استانداردهای زیست محیطی خود را وفق دهد برای همین تعطیل شد.
وی اضافه کرد: هم اکنون میراث 40 ساله فعالیت این کارخانه که پسماندهای آزبستی است در محلی پشت کارخانه دفن و تلنبار شده و متأسفانه درست و اصولی این کار انجام نشده است.
فتحی بیرانوند با بیان اینکه همین امر باعث بیماری‌زایی محل شده است، ادامه داد: باید این پسماندها، ویژه دیده شده و با مدیریت ویژه بی‌خطرسازی شوند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه این پسماندها بدون ایزوله شدن دفن شده‌اند، گفت: معضل امروز فارسی دورود، محصول توسعه ناپایدار بوده که باعث تعطیلی کارخانه، بیکاری کارگران و انباشت این پسماندهای خطرناک شده است. وی تصریح کرد: اگر سرلوحه اقتصاد و کار را پایداری قرار می‌دادیم این اتفاق نمی‌افتاد و شاهد کارگران بیکار، تعطیلی کارخانه و شیوع بیماری در منطقه نبودیم.
فتحی بیرانوند به مکاتبات با شرکت فارس و خوزستان اشاره کرد و افزود: طی این مکاتبات به این شرکت هلدینگ اخطارهای لازم داده شده است که هر چه زودتر این پسمانها را تعیین تکلیف کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خاطرنشان کرد: به شدت پیگیریم که "فورس" آلودگی را از شهر دورود برداریم.

 

منبع : ایسنا