تولید روزانه 40 تن زباله در آبیک

شنبه 28 فروردین 1395 ساعت 10:39
تولید روزانه 40 تن زباله در آبیک
روزانه 40 تن زباله در این شهرستان تولید می‌شود که مقدمات انتقال این میزان زباله به سایت محمدآباد استان قزوین فراهم شده است.


به گزارش پسماند ایران، اکبر کشت‌پرور رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبیک گفت:  زمین زیستگاه و خانه انسان است و درختان، آب، کشاورزی و جنگل‌ها سیستم حیات‌بخش انسان محسوب می‌شوند که با نابودی این سیستم‌ها زمینه نابودی انسان نیز فراهم می‌گردد. وی با اشاره به کویری شدن تالاب و اراضی جنوب شهرستان آبیک افزود: کویری شدن تالاب و اراضی جنوب آبیک به دلیل استحصال بی‌رویه آب از چاه‌های غیرمجاز، خشکسالی‌ها و چرای بی‌رویه دام رقم خورده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک ادامه داد: در راستای حفاظت از محیط زیست در عرصه‌های مختلف آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی لازم در بین دانش‌آموزان، دانشجویان و مسئولان ضروری است. کشت‌پرور خاطرنشان کرد: دخل و تصرف‌های نابه‌جای انسان بر زمین سبب از بین رفتن پوشش گیاهی و بروز خسارات در زمان سیل شده است.
وی تصریح کرد: با وقوع سیل شاهد خسارت‌های اقتصادی بسیاری هستیم، لذا می‌طلبد برای حفظ و حراست از زمین گام‌های مؤثری برداریم. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: در هر هکتار جنگل 2.5 تن اکسیژن تولید و 70 تن گرد و غبار جذب می‌شود.
کشت‌پرور اظهار کرد: امروز بر روی زمین زخم‌های بسیاری وارد شده است و با مشکلات زیادی در این زمینه مواجه هستیم. وی اضافه کرد: طبق اصل 50 قانون اساسی، حفظ و حراست از محیط زیست از سوی آحاد جامعه ضرورتی انکارناپذیر است. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک تصریح کرد: هر گونه دخل و تصرف در محیط زیست و بر هم زدن سیستم آن از سوی آحاد جامعه ممنوع است و از سوی مسئولان باید هم‌اندیشی، همفکری و اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه صورت گیرد. کشت‌پرور با اشاره به تولید روزانه 40 تن زباله در شهرستان آبیک ادامه داد: در خصوص ساماندهی وضعیت زباله شهر آبیک و انتقال به سایت محمدآباد، شهرداری آبیک از شورای شهر مصوبه أخذ کرده و در آینده نزدیک این امر محقق می‌شود.
وی اضافه کرد: از دهیاران درخواست می‌شود نسبت به پاک‌سازی جایگاه پسماندها و محورهای منتهی به روستاها اقدام کنند. رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک افزود: به مناسبت هفته زمین پاک مراسم گرامیداشتی در مدرسه شهید بیک‌پور شهرک بعثت شهر آبیک برگزار می‌شود.
کشت‌پرور خاطرنشان کرد: پاک‌سازی کوهستان با مشارکت محیط زیست و تشکل‌های مردمی، پاک‌سازی پیرامون مسیر اتوبان، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دهیاران و دانش‌آموزان با مشارکت سایر دستگاه‌ها و درختکاری در یک واحد صنعتی از برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته زمین پاک است که به اجرا در می‌آید. وی گفت: در هفته زمین پاک در دیدار با فرماندار شهرستان آبیک عملکرد اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تشریح می‌شود.

 

منبع : خبرگزاری فارس