هم صدايي دانش آموزان آستارايي براي داشتن زمين پاك

چهارشنبه 01 اردیبهشت 1395 ساعت 13:26
 هم صدايي دانش آموزان آستارايي براي داشتن زمين پاك
تا 600 سال زمان لازم است تا برخي زباله ها تجزيه شوند و به چرخه طبيعت بازگردند

 

جمعي از دانش آموزان مقطع ابتدايي آستارا به همراه دوستداران محيط زيست در آستانه روز زمين پاك پناهگاه حيات وحش و پارك طبيعت گردي اين شهرستان را از هر گونه زباله پاك كردند.
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ايرنا اعضاي كارگروه پسماند ، نيروهاي شركت مجري طرح تفكيك زباله از مبدا ، نيروهاي شهرداري ، منابع طبيعي ، آموزش و پرورش و جمعي از دانش آموزان و شهروندان در يك اقدامي خودجوش و تحسين برانگيز عشق و علاقه خود را به طبيعت و زمين نشان دادند.
پاكسازي طبيعت از هرگونه زباله زماني صورت گرفت كه طبيعت با ورود به فصلي سبز نفسي تازه مي كند. در اين برنامه نمادين جمع كثيري از دانش آموزان و شهروندان آستارايي با شعارهاي متعدد زيست محيطي آمده بودند تا بگويند زندگي كردن و قدم زدن بر روي زمين زماني براي ما شيرين مي شود كه ايام خود بدون رها كردن زباله بر روي آن سپري كنيم. رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان آستارا در اين آيين زباله ها را به عنوان مهم ترين عوامل تهديد كننده سواحل و مناطق گردشگري آستارا عنوان كرد و گفت: اين زباله هاي علاوه بر اينكه چهره نامناسب و كثيفي را ايجاد مي كنند خسارات جبران ناپذيري نيز به طبيعت وارد مي كنند.
محمدرضا روشني افزود: 200 تا 600 سال زمان لازم است تا برخي زباله ها تجزيه شوند و به چرخه طبيعت بازگردند. وي با يادآوري اين كه فرهنگ پاكيزه نگهداشتن محيط زيست احتياج به همت همگاني دارد، افزود : اين فرهنگ بايد در بين اقشار مردم نهادينه شود.
در اين آيين حدود سه تن زباله جمع آوري و به محل دفن زباله انتقال داده شد. تجليل از تعدادي از دانش آموزان شركت كننده با اهداي جوايزي به رسم يادبود ار ديگر بخش هاي اين آيين بود. جمعي از اهالي شهرستان آستارا نيز فردا ( دوم ارديبهشت) به مناسبت روز زمين پاك، نوار ساحلي آستارا و طرح سالمسازي صدف در روستاي سيبلي را پاكسازي مي كنند.
پناهگاه حيات وحش لوندويل و تالاب آق شهرستان آستارا با مساحتي افزون بر يك هزار و 74 هكتار طي مصوبه شماره 63 مورخه 21 مرداد ماه سال 1354 شوراي عالي محيط زيست كشور به مجموعه مناطق تحت مديريت سازمان محيط زيست در آمده است. اين پناهگاه حيات و تالاب استان گيلان و در حد فاصل بين بخش لوندويل و بخش مركزي شهرستان آستارا واقع شده و از جنوب به شهر لوندويل ، از شمال به شهر آستارا ، از شرق به درياي خزر و از غرب به جاده آستارا ـ لوندويل منتهي مي شود.