پاک‌سازی ساحل جزیره خارگ

شنبه 04 اردیبهشت 1395 ساعت 11:02
پاک‌سازی ساحل جزیره خارگ
برنامه پاکسازی ساحل جزیره خارگ به مناسبت هفته جهانی زمین پاک با حضور مسئولان و دانش‌آموزان برگزار شد.


به گزارش «پسماند ایران» به نقل از مهر؛ در این آیین که صبح شنبه با حضور بیش از ۱۰۰ دانش آموز از مقاطع مختلف تحصیلی و تعدادی از مسئولان و خانواده‌ها به همت اداره حفاظت محیط زیست خارگ و مدیریت عملیات عمومی خارگ در پارک ساحلی جزیره خارگ برگزار شد، در یک برنامه شاد و مفرح دانش آموزان با فرهنگ حفاظت از محیط زیست آشنا شده و نسبت به جمع آوری زباله های موجود در پارک اقدام کردند..
این مراسم با هدف کمک به جلب مشارکت دانش آموزان نسبت به موضوع پاکیزه نگه داشتن زمین و تلاش در جمع آوری زباله به عنوان طلای کثیف و بازیافت آن و آموزش و اطلاع رسانی برگزار شد..
بخشدار ویژه خارگ در حاشیه پاکسازی ساحل خارگ اظهار کرد: به مناسبت هفته جهانی زمین پاک، بخشداری ویژه خارگ، با مشارکت عملیات عمومی، آموزش و پرورش و دانش‌آموزان و مربیان دبستان آزادی و شهید رزمجو و با حضور نمایندگان اداره محیط زیست خارگ و اچ اس ای مدیریت عملیات عمومی اقدام به پاکسازی پارک ساحلی جزیره خارگ کردند..
محمود رضایی اضافه کرد: با وجود تلاش و تعهدات مسئولان در زمینه نظافت و حفظ سیمای زیبای ساحل مرجانی جزیره خارگ، ساحل مرجان این جزیره به‌صورت کامل تحت کنترل و حفاظت بوده و این موضوع نقطه عطفی در اقلیم مرجانی جزیره است. رئیس اداره آموزش و پرورش خارگ نیز گفت: پاکسازی محیط عمومی و توسعه فرهنگ پاکیزگی محیط زیست، یکی از مسائل مهم است که اگر از همین دوران کودکی به کودکان آموزش داده شود، نقش بسزایی در پاکیزگی محیط زیست خود در آینده خواهیم داشت..
عباس امید اضافه کرد: همچنین لازم است که این کودکان بیاموزند که زباله‌های پیرامون ما قابل بازیافت هستند و هرچیز دور ریختنی، بی استفاده و غیرقابل بازیافت نیست و در مصارف دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد..
رئیس اداره آموزش و پرورش خارگ خاطرنشان کرد: در پایان ایران مراسم، دو جلد کتاب با مضامین بازیافت به تمامی دانش آموزان اهدا شد. .