جمع آوری و دفع روزانه 300 تن زباله در شهر اردبیل

سه شنبه 07 اردیبهشت 1395 ساعت 01:56
 جمع آوری و دفع روزانه 300 تن زباله در شهر اردبیل
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: روزانه در شهر اردبیل 300 تن زباله تولید، جمع آوری و دفع می شود.


به گزارش پسماند ایران؛ سید رضا موسوی با بیان این که فقط در شهر اردبیل روزانه 300 تن زباله تولید، جمع آوری و دفع می شود، افزود: جمع آوری و دفع هر کیلو زباله برای شهرداری 300 ریال هزینه دارد.
وی سرانه تولید پسماند استان اردبیل را بیشتر از میانگین کشوری عنوان کرد و افزود: سرانه تولید پسماند در کشور حدود 256 کیلو گرم برای هر نفر در سال می باشد در حالی که این رقم در استان اردبیل برای هرنفر در سال 275 کیلوگرم می باشد. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل پسماندها را بزرگ ترین تهدید و آسیب برای محیط زیست عنوان کرد و گفت: اگر به جمع آوری زباله ها و دفع اصولی آنها توجه جدی نشود در آینده نه چندان دور با مخاطرات جدی رو به رو می شویم.
موسوی با اشاره به این که حال زمین خوب نیست اظهار کرد: استفاده بی رویه و بیش از ظرفیت از زمین و بهره کشی بی حد و اندازه از آن توسط انسان باعث شده که امروز در جنوب کشور شاهد سیل بوده و این همه خسارت به مردم و کشور تحمیل شود.
وی با اشاره به این که در حوزه مطالعات پسماند پزشکی هیچ آماری تاکنون در استان وجود نداشت،اضافه کرد: در سال گذشته برای اولین بار مطالعات خیلی خوبی در این زمینه انجام گرفت و اولین مرکز خصوصی بازیافت پسماند پزشکی در استان افتتاح شد. موسوی از مطالعه و برنامه ریزی در مدیریت پسماندهای صنعتی و مکان یابی برای پسماندها در استان خبر داد و تصریح کرد: با تایید نهایی، این مطالعات به مرحله اجرا در خواهد آمد.
وی با اشاره به بحران آب در کشور و منطقه گفت: امروز متاسفانه بسیاری از تالاب ها و رودخانه های ما با مشکل روبروست و باید از فاضلاب تولیدی به عنوان یک جایگزین استفاده کرد چون در همه جای دنیا از فاضلاب به عنوان یک فرصت استفاده می شود که متاسفانه در استان ما فاضلاب تبدیل به یک تهدید شده است.

 

منبع:خبرنگاران جوان