جمع آوری زباله های عفونی در ملارد کلید خورد

شنبه 25 اردیبهشت 1395 ساعت 14:31
جمع آوری زباله های عفونی در ملارد کلید خورد
از سال ۸۶ تلاش شد در سه شهرستان ملارد، قدس و شهریار موضوع جمع آوری زباله های عفونی پیگیری شود

 

رئیس نظام پزشکی شهرستان های ملارد،قدس و شهریار گفت:موضوع جمع آوری زباله های عفونی به عنوان یکی از دغدغه های جدی شهرستان ملارد از امروز بصورت رسمی کلید خورد.
به گزارش پسماند ایران، شهریارموسوی نژاد عصر شنبه در حاشیه مراسم کارگروه سلامت شهرستان ملارد با اشاره به تلاش، جدیت و پشتکار مجموعه فرمانداری و شبکه بهداشت ودرمان این شهرستان برای ساماندهی زباله های عفونی و جمع آوری اصولی و قاعده مند آن اظهار داشت:مصوبه پسماندهای عفونی در سال ۸۳ از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان یک تکلیف قانونی مطرح شد.
رئیس نظام پزشکی شهریار، قدس و ملارد افزود:بر مبنای این مصوبه، مراکزی که زباله های عفونی تولید می کنند، موظفند نسبت به امحا و بی خطر سازی آن اقدامات و همکاری لازم را لحاظ کنند. رئیس نظام پزشکی شهریار، ملارد و قدس گفت:برخی از ابهامات قانونی و دشواری هایی که در مسیر اجرا شاهد آن بودیم، این امر خطیر را به تأخیر انداخت.
وی افزود:از سال ۸۶ تلاش شد در سه شهرستان ملارد، قدس و شهریار موضوع جمع آوری زباله های عفونی پیگیری شود که در نهایت از سال ۹۳ این امر در اولویت جدی قرار گرفت.
موسوی نژاد گفت:موضوع حائز اهمیت آن است که مراکز تولید کننده زباله های عفونی به صورت شخصی نمی توانند به جمع آوری مباردت ورزند و در نهایت بعد از ۱۴ ماه رایزنی و پیگیری، تفاهمنامه لازم با پیمانکار مورد نظر برای اجرای این طرح منعقد شد و از امروز بصورت رسمی نخستین محموله جمع اوری زباله های عفونی بواسطه پیمانکار تعیین شده عملیاتی می شود. وی افزود:تمامی مراکز درمانی، دندان پزشکی ها، مطب ها و...موظف هستند پسماندهای عفونی را جدا سازی و بسته بندی کنند تا اقدامات لازم برای انتقال، بی خطر سازی و دفن آن بواسطه پیمانکار مربوطه اجرایی شود.
رئیس نظام پزشکی شهرستان های ملارد، قدس و شهریار در خصوص محل دفن زباله های عفونی یادآور شد: بر اساس مصوبه ای که داشته ایم، محدوده ای از شهرستان پاکدشت به عنوان محل دفن زباله های عفونی مدنظر قرار گرفته زیرا از منظر زیست محیطی یک مکان آلوده بهتر از چندین نقطه و لکه آلوده بصورت پراکنده است.