کارخانجات بازیافت نخاله‌های ساختمانی در مشهد احداث می‌شود

سه شنبه 28 اردیبهشت 1395 ساعت 13:06
کارخانجات بازیافت نخاله‌های ساختمانی در مشهد احداث می‌شود
شورای اسلامی شهر مشهد لایحه شهرداری احداث مجموعه کارخانجات بازیافت نخاله‌های ساختمانی در این کلان‌شهر را به تصویب رساند.


به گزارش پسماند ایران، یکصد و بیست و دومین جلسه علنی دوره چهارم شورای اسلامی شهر ظهر امروز به ریاست محسن انتظاری هروی در محل تالار شهر مشهد برگزار شد و به عنوان نخستین دستور کار ادامه لایحه احداث کارخانجات بازیافت نخاله‌های ساختمانی مورد بررسی قرار گرفت.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد در صحن علنی شورا در دفاع از این لایحه اظهار کرد: طبق لایحه‌ای که به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه شده، برای نخستین بار در کشور قرار است کارخانجات بازیافت نخاله‌های ساختمانی در این کلان‌شهر احداث شود.
خلیل‌الله کاظمی افزود: این کارخانه که در آن با بازیافت نخاله‌های ساختمانی، محصولات ساختمانی جدید تولید می‌شود، در کشور نمونه ندارد.
وی در پاسخ به انتقاد برخی از اعضای شورا مبنی بر ایجاد آلودگی فراوان این کارخانجات تصریح کرد: در دنیا کارخانجات زباله‌سوز که آلودگی بالایی نسبت به کارخانه بازیافت نخاله دارند، به جهت داشتن توجیه اقتصادی در مرکز شهر احداث شده است.
معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: مقرر شده است تا مجوز‌های زیست‌محیطی برای احداث این کارخانجات بازیافت نخاله‌های ساختمانی به جهت عدم تعیین رده، در آینده اخذ شود.
پس از بحث و بررسی فراوان و اظهار نظر موافقان و مخالفان، این لایحه با حذف پیشنهاد ممنوعیت احداث در محدوده شهر به تصویب رسید و مقرر شد قرارداد نهایی نیز برای تصویب به کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر ارسال شود و سپس به امضای شهردار مشهد برسد.
در ادامه جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد، لایحه دو فوریتی شهرداری مبنی بر رایگان بودن جابجایی مسافر در روز نیمه شعبان نیز به تصویب رسید.
بر اساس این مصوبه، جابجایی مسافر از ساعت 6 صبح تا 22 شب نیمه شعبان توسط اتوبوسرانی و قطار شهری رایگان است. فرمانداری وظیفه ندارد در همه چیز دخالت کند
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه با اشاره به مخالفت فرمانداری با برخی مصوبات شورا گفت: فرمانداری مشهد فقط می‌تواند در خصوص قانونی و یا غیرقانونی بودن مصوبات اعتراض کند.
علی‌اصغر نخعی راد با بیان اینکه فرمانداری مشهد در همه چیز دخالت می‌کند در حالی که وظیفه ندارد، افزود: فرمانداری نباید با این تصور که مافوق شورای شهر مشهد است، مصلحت‌اندیشی کرده و نسبت به مصوبات مخالفت کند. فرمانداری مشهد با تصویب لایحه تغییر نام من کارت به مشهد کارت در یکصد و هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مخالفت کرده بود.

 

منبع:خبرگزاری فارس