دردسر پوشال‌های کولر، زباله های غیرقابل بازیافت!

چهارشنبه 29 اردیبهشت 1395 ساعت 12:06
  دردسر پوشال‌های کولر، زباله های غیرقابل بازیافت!
جمع‌آوری روزانه پوشال‌های کولر در سطح شهر سمنان با هشت دستگاه خودرو خاور و 100 پاکبان انجام می‌شود و روزانه هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیون ریال دارد.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما از جمع‌آوری پوشال‌های کولرهای سطح این شهر از طریق ماشین‌های اختصاصی با هزینه‌ای بالغ بر 60 میلیون ریال خبر داد.
به گزارش پسماند ایران، حمیدرضا پیوندی اظهار کرد: با فرارسیدن زودهنگام فصل گرما، شهروندان سمنانی زودتر از موعد هر ساله خود اقدام به تعویض پوشال‌های کولر کردند و از آنجا که این پوشال‌ها غیر‌قابل بازیافت هستند با ماشین‌های اختصاصی جمع‌آوری شده و به مرکز دفن منتقل می‌شوند.
وی افزود: جمع‌آوری روزانه پوشال‌های کولر در سطح شهر سمنان با هشت دستگاه خودرو خاور و 100 پاکبان انجام می‌شود و روزانه هزینه‌ای بالغ بر چهار میلیون ریال دارد.
پیوندی خاطرنشان کرد: پوشال‌های کولر به‌ دلیل داشتن شوره بر روی آنها جزو زباله‌های غیر‌قابل بازیافت هستند و به‌ دلیل نمک موجود در آن قابلیت استفاده مجدد در کشت و کار یا کمپوست را ندارند به همین دلیل بعد از جمع‌آوری به مرکز دفن منتقل می‌شوند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان از شهروندان سمنانی خواست در جمع‌آوری این مواد غیرقابل بازیافت مدیریت شهری سمنان را یاری دهند.