تولید بیشترین زباله در روز توسط کسبه

سه شنبه 04 خرداد 1395 ساعت 13:20
 تولید بیشترین زباله در روز توسط کسبه
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان گفت: بیش‌ترین حجم زباله، توسط کسبه در روز بیرون گذاشته می‌شود.


به گزارش پسماند ایران ، اسمعیل جهانشاهی افزود: در راستای کاهش هزینه‌ها، از سال گذشته برنامه‌ای تحت عنوان عدم جمع‌آوری زباله در روز، در دستور کار قرار گرفت که امسال نیز این برنامه با قوت بیش‌تری در حال اجراست.
وی با تاکید بر اینکه گفتن جمله‌ی «عدم جمع‌آوری زباله در روز» شاید درست نباشد؛ چراکه اگر در طول روز زباله‌ای تولید شد، باید جمع‌آوری شود، افزود: بنابراین، در تلاش هستیم با فرهنگ‌سازی و افزایش مشارکت مردم، در طول روز زباله در محیط شهری گذاشته نشود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه در بررسی انجام شده، مشخص شد بیش‌ترین حجم زباله، توسط کسبه در روز بیرون گذاشته می‌شود، تصریح کرد: بنابراین، با آقای جعفری رئیس اتاق اصناف جلسه‌ای گذاشتیم و در این جلسه که آقای مؤیدی هم حضور داشت، از اتاق اصناف قول هم‌کاری گرفتیم.
جهانشاهی گفت: پس از آن از واحد گشت پسماند خواستیم به کسبه‌ای که در طول روز زباله‌ها را بیرون می‌گذارند، تذکر دهند که این تذکرها با ارایه‌ی آموزش‌های مختلف در رابطه با خطرات گذاشتن زباله در طول روز و هزینه‌هایی که این کار در پی دارد، هم‌راه است.
وی افزود: گشت پسماند به‌صورت چهره‌به‌چهره به مردم آموزش می‌دهند که نگذاشتن زباله در محیط شهر در روز، موجب کاهش چه هزینه‌هایی می‌شود و چه مزایایی در پی دارد که خوش‌بختانه در این زمینه موفق بوده‌ایم؛ ضمن این‌که اصناف و کسبه هم هم‌کاری خوبی دارند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه برخی مردم در محله‌ها نیز زباله‌ها را در طول روز بیرون می‌گذارند، اظهار کرد: از طریق نصب بنر به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم تا در این زمینه مشارکت کنند. هم‌چنین قصد داریم در راستای مشارکت بیش‌تر شهروندان، طرح «خیابان پاک، محله‌ی پاک و شهر پاک» را با هم‌کاری مردم اجرا کنیم که در این زمینه با اطلاع‌رسانی به مردم تلاش می‌کنیم این طرح را خیابان‌ به‌ خیابان و در تمام محله‌ها اجرا کنیم.
جهانشاهی افزود: برخی بانک‌ها، ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و مدارس نیز زباله‌ها را در طول روز بیرون می‌گذارند که با آن‌ها هم مکاتبه کرده‌ایم که شب‌ها و در همان زمانی که در هر محله و خیابان اعلام شده، زباله‌ها را بیرون بگذارند.