فرصت ۱۰ روزه ادارات دولتی سمنان برای پرداخت عوارض خدمات پسماند

دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت 10:48
فرصت ۱۰ روزه ادارات دولتی سمنان برای پرداخت عوارض خدمات پسماند
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری سمنان گفت: ادارات دولتی شهر سمنان عوارض خدمات پسماند خود را می بایست ۱۰ روزه پرداخت کنند.

حمید رضا پیوندی  از آخرین اخطار به اداراتی که نسبت به واریز عوارض بهای خدمات پسماند خود کوتاهی کرده اند خبر داد و بیان داشت: تمامی ادارات سمنان که تاکنون نسبت به واریز بهای خدمات مدیریت پسماند اقدام نکرده اند تنها۱۰روز از تاریخ آخرین اخطار فرصت دارند تا مدارک، اسناد و دلایل مثبته را به سازمان مدیریت پسماند شهرداری تسلیم کرده تا پرونده در کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری ارجاع شود.
وی افزود: بدیهی است در صورت عدم پرداخت عوارض مدیریت پسماند و پس از انقضای مدت مذکور پرونده برای اقدامات بعدی به واحد اجرائیات اداره ثبت اسناد و املاک استان برای وصول ارجاع خواهد شد.


ادارات دولتی ۳ میلیارد ریال به شهرداری سمنان بدهکارند

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری سمنان درباره میزان حق پسماند شهری ادارات هم توضیح داد: تمامی بدهی های حق پسماند شهری به شهرداری سمنان سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است که پرداخت آن می تواند باعث ارتقاء خدمات پسماند شهری شود.
پیوندی خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۰ درصد ادارات نسبت به پرداخت عوارض پسماند اقدام کرده اند و عوارض سالیانه بر حسب متراژ، موقعیت، ملک، زیر بنا تغییر می کند. وی ضمن تشکر از تمامی اداراتی که با پرداخت به موقع عوارض پسماند شهرداری را در ارائه خدمات یاری می رسانند، افزود: تمامی مدیران و مسئولان انتظار داریم تا با پرداخت به موقع عوارض مدیریت پسماند برای خدمات ارزنده تری شهرداری را یاری کنند.


سومین دوره آموزش تفکیک زباله از مبدأ در مساجد سمنان آغاز شد

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان همچنین از آموزش با مفاهیم تفکیک زباله از مبدأ در ۵۵ مسجد، پایگاه و هیئات مذهبی سطح شهر سمنان خبر داد و گفت: با توجه به مصادف شدن ماه مبارک رمضان در فصل گرما و افزایش میزان زباله و به دلیل انواع خوراکی های فصلی مانند میوه و سبزیجات و مهمانی های افطاری، آموزش مفاهیم تفکیک زباله از مبدأ و راه های کاهش زباله، از پنجم ماه رمضان شروع و تا پایان این ماه مبارک ادامه خواهد داشت.
پیوندی بیان داشت: در حال حاضر با گذشت دو روز از آموزش در حسینیه جهادیه برای تعداد ۹۰ نفر و مسجد قمر بنی هاشم(ع) شهرک مدیران برای ۵۰ نفر که مجموعا ۱۴۰ خانم خانه دار و قرآنی از آموزش های لازم برخوردار شدند و طی بیش بینی صورت گرفته تا پایان ماه مبارک این آمار به چهار هزار و ۵۰۰ نفر خواهد رسید.
وی در خصوص اهداف اجرای این اقدام آموزشی هم افزود: اهداف این طرح آموزش ارائه راهکارهای مدیریت پسماند با تأکید بر تفکیک زباله از مبدأ، شیرابه گیری زباله ها، فرهنگ‌سازی و کاهش تولید زباله هستند.