سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم: تجهيز خودروهاي جمع‌آوري زباله خشك قم به سيستم مكان‌ياب

دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت 10:53
 سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم: تجهيز خودروهاي جمع‌آوري زباله خشك قم به سيستم مكان‌ياب
سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم از تجهيز خودروهاي جمع‌آوري زباله خشك به سيستم مكان‌ياب براي كنترل رفت و آمد در نقاط شهر خبر داد.

سيد عبدالله مير ابراهيمي سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم، با اشاره به اهميت نظم و انضباط حضور خودروهاي جمع‌آوري زباله خشك در محلات شهر قم اظهار كرد: براي كنترل رفت و آمدها و اطمينان از حضور اين خودروها در نقاط مختلف شهر در ساعت مقرر، خودروها به سيستم مكان‌ياب مجهز شده‌اند.
وي افزود: غرفه‌هاي بازيافت سازمان مديريت پسماند شهرداري قم هم در مناطق هشت گانه از ۷ و نيم صبح تا ۱۲ ظهر و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در فعاليت هستند.
سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم گفت: شرايط غرفه‌ها را هم به گونه‌اي ديده‌ايم كه شهروندان متوجه باز بودن آنها بشوند و در طراحي از پنجره‌هاي گسترده استفاده كرده‌ايم.
وي با اشاره به درخواست شهروندان درباره اطلاع‌رساني زمان حضور خودروهاي جمع‌آوري زباله خشك در محلات اظهار كرد: در وبگاه سازمان مديريت پسماند قم جدولي از زمان حضور خودروها قرار دارد و سامانه ۱۳۷ هم آماده پاسخگويي به شهروندان در اين زمينه است تا ساعت و روز حضور خودروهاي جمع‌آوري زباله خشك را از اين سامانه جويا شوند.
ميرابراهيمي به طراحي تقويم‌هايي اشاره كرد كه در قالب آنها روزهاي حضور خودروهاي جمع‌آوري به شهروندان گزارش داده مي‌شود و ادامه داد: اين تقويم‌ها به شكل جذابي طراحي شده و شهروندان مي‌توانند آن را روي درب خانه نصب كرده و روزها را در نظر داشته باشند.
به گفته وي هم‌اكنون طرح آموزش چهره به چهره تفكيك زباله از مبدا در منطقه دو شهر قم در حال اجرا است و اين استيكرها به شهروندان اين منطقه اهدا خواهد شد و در مراحل بعدي براي بقيه مناطق شهر هم طراحي مي‌شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان