اجرای طرح طعمه‌گذاری موش‌ها در برخی از خیابان‌های قزوین

چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت 11:31
 اجرای طرح طعمه‌گذاری موش‌ها در برخی از خیابان‌های قزوین
از ابتدای طرح تاکنون در خیابان‌های امام(ره)، مولوی، شهیدمنتظری، خیام، شهرک مهدیه و... طرح طعمه‌گذاری اجرایی شده است.

 

مجتبی منتظری، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: در راستای طرح طعمه گذاری، مبارزه و مقابله با جوندگان به خصوص موش‌ها، جوی‌ها و انهار خیابان‌های آیت اله کاشانی، بلوار میرزا کوچک خان و سعدی طعمه‌گذاری شدند.
صدای قزوین، گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین؛ منتظری افزود: در راستای رفاه حال شهروندان و افزایش رضایت‌مندی آن‌ها و با توجه به ضرورتی که در شهر برای مبارزه و مقابله با جوندگان به خصوص موش‌ها دیده می‌شد، تصمیم بر آن گرفته شد که به صورت ضربتی عملیات کنترل حیوانات ناقل بیماری به خصوص موش آغاز شود.
وی ادامه داد: ضرورت اتلاف جانوران موذی و جوندگان مزاحم شهری سبب شد از سال گذشته طرح طعمه‌گذاری در انهار و کانال‌های شهر به خصوص مناطقی که به محل زندگی موش‌ها و دیگر جوندگان موذی تبدیل شده است در برنامه کاری قرار بگیرد.
وی افزود: از ابتدای طرح تاکنون در خیابان‌های امام(ره)، مولوی، شهیدمنتظری، خیام، شهرک مهدیه و... طرح طعمه‌گذاری اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: در همین راستا و با درخواست ساکنان و کسبه خیابان‌های آیت اله کاشانی، بلوار میرزاکوچک خان و سعدی، جوی‌ها و منافذی که احتمال حضور موش‌ها در این خیابان‌ها وجود داشت، طعمه‌گذاری شدند.
وی تصریح کرد: از آنجا که سموم ویژه اتلاف جوندگان برای انسان نیز خطر ناک می‌باشد از شهروندان به خصوص بزرگسالان انتظار می‌رود مراقبت‌های لازم را از کودکان به عمل آورده و از دست زدن و لمس کردن طعمه‌ها و لاشه حیوانات اتلاف شده به طوری جدی خودداری کنند.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در ادامه افزود: به دلیل وجود رودخانه‌های رو باز در شهر و نیز در بسیاری از مواقع عدم رعایت بهداشت شهری از سوی کسبه، فروشگاه‌ها و ریختن زباله و پسماندهای گوناگون در جوی‌ها، شاهد وجود جانوران و جوندگان موزی مثل موش در سطح شهر هستیم.
این مسئول برای کنترل جمعیت موش‌های شهری از شهروندان خواستار شد: شهروندان زباله‌ها را در کیسه قرار دهند و در ساعت تعیین شده (9 شب) از خانه خارج کنند و در مخازن زباله قرار دهند و به این ترتیب زباله مدت کمتری در محیط می‌ماند و جوندگان و حشرات فرصتی برای استفاده از آن به دست نمی‌آورند.
وی در پایان یاد آوری کرد: در صورت مشاهده آثار وجود آلودگی‌های شدید موش در منطقه محل سکونت یا کار خود از طریق شماره 137ما را مطلع سازید تا برای انجام عملیات طعمه گذاری و اتلاف این نوع جوندگان در شهر به شکل مطلوب و بدون اتلاف وقت و هزینه اضافی ناشی از عدم اطلاعات کافی، در مورد کانون های آلوده اقدام شود.