مشهد به نیابت از ژاپن دوره های آموزشی پسماند برگزار می کند

شنبه 05 تیر 1395 ساعت 11:19
 مشهد به نیابت از ژاپن دوره های آموزشی پسماند برگزار می کند
علی نجفی  افزود: نخستین دوره آموزشی با موضوع پسماند ویژه مدیران پسماند کشور افغانستان، شهریور امسال در مشهد برگزار می شود.


مسئول هماهنگی مدیران عامل سازمانهای مدیریت پسماند گفت: مشهد به نمایندگی از آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) دوره های آموزشی پسماند برای سایر کشورها برگزار می کند. وی با بیان اینکه هدایت این دوره ها را کارشناسان پسماند مشهد برعهده دارند، گفت: تاکنون در منطقه آسیا این دوره ها فقط توسط کارشناسان ژاپنی برگزار می شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد ادامه داد: پس از پایان دوره آموزشی کارشناسان افغان، این دوره ها برای مدیران پسماند کشورهای تاجیکستان و عراق نیز در مشهد برگزار خواهد شد.
وی مدیریت پسماند ، بازیافت ، دفن بهداشتی زباله و آشنایی با فناوری زباله سوز را از جمله موضوعات مورد طرح در این دوره ها بیان و تصریح کرد: شرکت کنندگان در این دوره ها با آخرین فناوری روز در زمینه مدیریت پسماند آشنا می شوند.
نجفی این اقدام و برگزاری دوره های آموزشی پسماند به نیابت از جایکا را از افتخارات و دستاوردهای مهم سازمان مدیریت پسماند مشهد بیان کرد.
روزانه هزار و 500 تن زباله در شهر 3.5 میلیون نفری مشهد تولید و 185 تن از این مقدار به صورت زباله خشک توسط شهروندان تفکیک می شود.