شعار «نه به كيسه‌هاي پلاستيكي» باید رویه فرهنگی تهران شود

شنبه 19 تیر 1395 ساعت 16:31
شعار «نه به كيسه‌هاي پلاستيكي» باید رویه فرهنگی تهران شود
بايد تدابيري انديشيده شود كه مصرف اين كيسه‌هاي پلاستيكي كه در طولاني‌ مدت مخرب محيط ‌زيست هستند به حداقل ممكن برسد  

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران در آستانه فرا رسیدن روز 21 تیرماه به عنوان روز بدون نایلکس، اظهار کرد: شعار «نه به كيسه‌هاي پلاستيكي» در این روز باید به رویه فرهنگی شهروندان تهران تبدیل شود.
حسین جعفری اظهار کرد : امسال ، ششمین سالی است که روز بدون نایلکس در کشور ما به عنوان یکی از روزهای محیط زیستی کشور برگزار می شود به طوری که نخستین بار همزمان با سایر نقاط جهان این روز را در سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران اجرا کردیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با ابراز خرسندی از اینکه خوشبختانه امسال در اکثر شهرها و استان ها کشور روز بدون نایلکس گرامی داشته می شود و برنامه های متعددی را برای این موضوع ارائه می دهند، گفت: امیدواریم در آستانه این روز با لایحه سازمان حفاظت محیط زیست در هیات دولت مبنی بر صدور بخشنامه و تعین رویه قانونی برای ممنوعیت استفاده از کیسه های پلیمر و ظروف یک بار مصرف پلاستیکی برای سازمان ها و مجموعه های دولتی از جمله شهرداری ها موافقت شده و شاهد اجرای هر چه سریعتر آن باشیم.
جعفری درباره اقدامات شاخص هفته بدون نايلكس در شهر تهران اظهار کرد: استقرار كانتينرهايي در ميادين ميوه و تره بار، ايستگاه‌هاي مترو، فروشگاه‌هاي شهروند كه كيسه‌هاي مازاد شهروندان را تحويل گرفته و پس از وزن به ازاي آن محصولات زيست تخريب پذير با شعار «نه به كيسه‌هاي پلاستيكي» به شهروندان داده مي‌شود.
وی از همکاری فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي شهروند، اتكا و رفاه با اجرای روز بدون نایلکس در 21 تیرماه خبر داد و افزود: در این روز در سازمان میوه و تره بار ، سازمان مدیریت پسماند و همچنین ستاد محیط زیست و توسعه پایدار، ارائه نایلکس های زیست تخریب پذیر در برنامه بوده و در این مراکز از مردم برای استفاده کمتر از نایلکس در این روز و ادامه این موضوع به صورت یک رویه و فرهنگ در طول سال دعوت بعمل می آید.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با اشاره به برپایی جشن روز بدون نایلکس در میدان صادقیه اعلام کرد: بايد تدابيري انديشيده شود كه مصرف اين كيسه‌هاي پلاستيكي كه در طولاني‌ مدت مخرب محيط ‌زيست هستند به حداقل ممكن برسد كه اين علاوه بر فرهنگ سازي‌ و توانمندسازي جامعه نیازمند وجود رویه هایی همچون جایگزینی استفاده از کیسه های پارچه ای است.