ترویج فرهنگ استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای در یزد

شنبه 19 تیر 1395 ساعت 16:52
ترویج فرهنگ استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای در یزد
توزیع بیش از 5000 کیسه پارچه‌ای در سطح شهر یزد به‌منظور توسعه فرهنگ استفاده از کیسه‌های پارچه ای

به گزارش پسماند ایران،مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد اعلام کرد: ترویج فرهنگ استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های نایلونی به منظور حفاظت از محیط زیست از برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری در یزد است.

«حمیدرضا رحیم‌دل» با اشاره به این که 21 تیرماه از سوی دوستداران محیط زیست به عنوان «روز بدون نایلکس» نام‌گذاری شده است،‌ اظهار کرد: حراست از ظرفیت‌های زیست محیطی مستلزم مشارکت و احساس مسئولیت اقشار مختلف جامعه است.
وی آموزش شهروندی را از برنامه‌های در دستور کار سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد دانست و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های نایلونی به‌منظور حفاظت از محیط زیست، از برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری در یزد است.
این مسئول تصریح کرد: توزیع بیش از 5000 کیسه پارچه‌ای در سطح شهر یزد به‌منظور توسعه فرهنگ استفاده از کیسه‌های پارچه ای در زمان خرید کالای مصرفی از اقدامات در دستور کار سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد در روز 21 تیرماه است.
وی حراست از محیط‌زیست را عامل اصلی حفظ سلامت عمومی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: خانواده با رعایت نظافت شهری و استفاده از مواد مصرفی تجزیه‌پذیر نقش مهمی در حفظ نظافت شهری و سلامت عمومی جامعه ایفا می‌کنند.
رحیم‌دل مسئول یادآور شد: با توجه به اعلام قبلی سازمان، شهروندان می‌توانند از تاریخ دهم تیرماه به مدت 10روز به منظور تحویل پسماندهای خشک خانگی به ایستگاه‌های ثابت مستقر درسطح شهر مراجعه کنند.