تولید روزانه حدود ۱۰ تن کیسه پلاستیکی ضایعاتی در شهر همدان

سه شنبه 22 تیر 1395 ساعت 11:31
تولید روزانه حدود ۱۰ تن کیسه پلاستیکی ضایعاتی در شهر همدان
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان از تولید روزانه حدود ۱۰ تن کیسه پلاستیکی ضایعاتی در شهر همدان خبر داد.

بابک مهدی آزاد با بیان اینکه از سال ۹۲ که انجمن های زیست محیطی روز ۲۱ تیرماه را به عنوان روز بدون پلاستیک در نظر گرفته اند شهرداری همدان اقداماتی فرهنگی برای اطلاع رسانی به شهروندان را در برنامه قرار داده است، گفت: در این راستا کیسه های چندبار مصرف تحویل فروشگاه های شهر همدان شده است.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان با اشاره به سهم ۳.۴ درصدی کیسه های پلاستیکی در دفن روزانه زباله های شهری همدان گفت: متاسفانه این آمار نسبت به سال های گذشته تغییری پیدا نکرده و کاهش نداشته است.
مهدی آزاد با بیان اینکه شهروندان باید در هنگام خرید از زنبیل، کیسه های پارچه ای و چندبار مصرف که می تواند به عنوان جایگزین کیسه های پلاستیکی باشد، استفاده کنند، گفت: چون بخش اعظم این کیسه های پلاستیکی در منزل تولید می شود از شهروندان درخواست شده به جای استفاده از کیسه پلاستیکی که در مقابل سرما و گرما واکنش پذیر بوده و گازهای سمی تولید می کند از ظروفی استفاده کنند که به مدت چندسال قابل استفاده بوده تا به این ترتیب مصرف کیسه های پلاستیکی به حداقل برسد. وی در ادامه با اشاره به تولید روزانه حدود ۱۰ تن کیسه پلاستیکی ضایعاتی در شهر همدان گفت: این رقم قابل توجه است به طوری که روزانه به ازای هر نفر بین ۲ تا ۳ کیسه پلاستیکی تولید می شود که از لحاظ وزنی متغیر هستند.
وی با بیان اینکه کیسه های فریزر ۲ گرم و کیسه های زباله ۱۵ گرم هستند، گفت: متاسفانه پایداری این کیسه ها در محیط، بسته به نوع ماده بکار رفته در آنها و تجزیه پذیری در مقابل نور خورشید متغیر بوده و گاهی تجزیه آن ها صدها سال به طول می انجامد. بابک مهدی آزاد از مردم خواست: در صورت استفاده از کیسه های پلاستیکی، آنها را به کانکس هایی که در سطح شهر از جمله میدان مدرس، شهرک فرهنگیان و شهرک الوند تعبیه شده تحویل دهند.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان از جمله برنامه های سازمان مدیریت پسماند را اجرای لندفیل های مهندسی برای دفن زباله های شهری دانست که اقدامات اولیه و نقشه برداری های آن در حال انجام است.

 

منبع: خبرگزاری مهر