بیشترین مشکل پسماند بیمارستانی در تهران/تعیین نقاط تازه دفع زباله

سه شنبه 12 مرداد 1395 ساعت 12:28
بیشترین مشکل پسماند بیمارستانی در تهران/تعیین نقاط تازه دفع زباله
روزانه بین ۷۰ تا ۹۰ تن پسماندهای بیمارستانی در شهر تهران داریم که مدیریت خوبی هم در این زمینه انجام شده است.

 

رئیس کارگروه پسماند شهر تهران با اعلام این که بیشترین مشکل پسماند و به ویژه پسماندهای بیمارستانی را در تهران داریم اعلام کرد ظرف دو ماه باید نقاط تازه‌ای برای دفع پسماندهای تهران تعیین شود.
به گزارش پسماند ایران، رئیس کارگروه پسماند شهر تهران در جلسه این کارگروه گفت: روزانه بین ۷۰ تا ۹۰ تن پسماندهای بیمارستانی در شهر تهران داریم که مدیریت خوبی هم در این زمینه انجام شده است.
غلامحسین آرام با بیان اینکه بیمارستان های بخش دولتی و خصوصی همکاری قابل توجهی در این زمینه داشته اند افزود: اغلب فکر می کنند عمده مشکلات خارج از تهران است در حالی که مشکلات در تهران بیشتر است و بیشترین مشکل در حوزه پسماند و به ویژه پسماندهای بیمارستانی را در تهران داریم.
وی ادامه داد: در تهران دستگاه های مختلف به صورت جزیره ای خیلی خوب کار می کنند اما قانون گذار در این زمینه تکلیف را مشخص کرده و طبق قانون هر تصمیمی درباره پسماند باید در این جلسه گرفته شده و به دستگاه های مربوط ابلاغ شود. معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران تصریح کرد: رقم قابل توجهی برای بودجه مدیریت پسماند در نظر گرفته شده است که متناسب با همان ارقام بالای تولید پسماند در تهران است اما چون مناطق به صورت مستقل و جزیره ای عمل می کنند اما در بیرون نتیجه ای مشاهده نمی شود.
آرام تاکید کرد: در هر صورت تمام دستگاه ها باید مکلف باشند که گزارش خود را دقیق ارائه کنند در سال ۹۳، ۷۰۰ میلیارد تومان پول برای این کار گذاشته شده بود چنین اعتباراتی باید به نحوی هزینه شود که گزارش عملکرد دستگاه ها به دست ما برسد.
رئیس کارگروه پسماند شهر تهران ادامه داد: برای اینکه بتوانیم از این جلسه نتیجه خوبی بگیریم در حوزه پسماندهای بیمارستانی طرح جامع پسماندهای بیمارستانی را در کارگروهی که به این موضوع اختصاص خواهد یافت با حضور محیط زیست، سازمان مدیریت پسماند، مناطق چهارگانه بهداشتی و دانشگاه علوم پزشکی دنبال می کنیم و در این کارگروه باید آمار دقیقی ارائه شود.
وی تاکید کرد: آموزش تفکیک پسماند در مراکز درمانی یکی از مصوبات ماست، مصوبه دیگر آن است که نمایندگان فرمانداری، سازمان محیط زیست و مراکز بهداشتی مربوطه به طور نوبه ای هر هفته بازدیدهایی انجام دهند و گزارش های مصور آن را اینجا ارائه کنند.
آرام تصریح کرد: بر خود تکلیف می دانم که اگر بازدید همراه با دیگر مسئولان ممکن نیست به طور سرزده بازدید داشته باشم و دیگر عزیزان عضو این کارگروه باید تک تک چنین بازدیدهایی داشته باشند.
رئیس کارگروه پسماند شهر تهران با تاکید بر اینکه باید به بخش خصوصی بیشتر بها بدهیم گفت: این هم باید به صورت مصوبه ای دربیاید تا همراه با نظارت به بخش خصوصی اعتماد کنیم.
وی ادامه داد: در رابطه با پسماندهای ساختمانی هم در جلسات قبل تکالیفی را مشخص کرده بودیم برای ساماندهی حمل و نقل پسماندهای ساختمانی مصوب شد که یک رتبه بندی و نصب GPS روی کامیون های پیمانکاران حمل و نقل پسماندها نصب شوند. اتحادیه کامیون داران را ملزم می کنیم این کار را انجام دهند.
آرام در پایان در باره احداث گودهای جدید در اطراف تهران برای دفع پسماند گفت: در این زمینه هم مصوبه ای را خواهیم داد تا اداره کل منابع طبیعی استان تهران و شهرستان تهران با هماهنگی محیط زیست ظرف دو ماه نقاطی را برای این کار مشخص کنند تا هر چه زودتر این مشکل حل شود.