تولید 7 تن پسماندهای عفونی بیمارستانی در گیلان

شنبه 16 مرداد 1395 ساعت 11:32
 تولید 7 تن پسماندهای عفونی بیمارستانی در گیلان
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: در مجموع بیمارستان‌های استان قریب به 7 تُن پسماند عفونی تولید می‌کنند.

 

به گزارش پسماند ایران، در استان گیلان 8 مرکز دفن پسماند ساحلی وجود دارد که با فاصله اندکی از محدوده ساحلی فعالیت می‌کنند.
«قربانعلی محمدپور» افزود: 34 بیمارستان شامل 25 واحد دولتی و 9 واحد خصوصی در استان فعال هستند که از این تعداد،31 بیمارستان به سیستم امحای پسماند عفونی مجهز و سه بیمارستان فاقد تجهیزات مورد نیاز در این خصوص هستند و مجموع این بیمارستان‌ها قریب به 7 تُن پسماند عفونی تولید می‌کنند.
وی افزود: بخش خصوصی فعال در این حوزه، به‌علت برخورداری از تجهیزات مربوطه(هم‌چون اتوکلاو) قادر به امحای 25 درصد زباله‌های عفونی بیمارستان‌هاست که در مناطق لاکان و شفت امحا می‌شوند. در این میان باقی زباله‌های عفونی تحویل مدیریت شهری می‌شود و شهرداری موظف است زباله‌های مذکور را به مراکز دفن تعیین و مشخص شده منتقل کنند.
مدیرکل محیط‌زیست استان گیلان تصریح کرد: به دانشگاه علوم پزشکی این خطه نیز مکتوب ابلاغ شده که نسبت به برخورداری بیمارستان‌های تازه تأسیس به تجهیزات مرتبط با بی‌خطرسازی زباله‌ها دقت نظر لازم لحاظ شود و از مراکز درمانی که فاقد این تجهیزات هستند بهره‌برداری نشود.
وی در خصوص وجود زباله‌ها در سواحل دریای خزر نیز معتقد است نظارت کامل بر امحا لحاظ می‌شود و آنچه که بعضاً از غوطه‌ور بودن زباله‌ها در سواحل به گوش می‌رسد، مربوط به سرازیر شدن زباله‌ها و آلودگی‌ها به رودخانه‌ها و به تبع انتقال آن از مسیر جاری این رودها به سواحل دریای خزر می‌شود.