الزام مطب‌ها و مراکز درمانی و آزمایشگاهی به مدیریت یکپارچه پسماندهای پزشکی در شهرستان البرز

سه شنبه 19 مرداد 1395 ساعت 11:11
الزام مطب‌ها و مراکز درمانی و آزمایشگاهی به مدیریت یکپارچه پسماندهای پزشکی در شهرستان البرز
در نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان البرز، الزام مطب‌ها و مراکز درمانی و آزمایشگاهی به مدیریت یکپارچه پسماندهای پزشکی در این شهرستان مطرح شد.


به گزارش پسماند ایران، نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان البرز با حضور فرماندار، بخشداران، شهرداران، و رؤسای ادارات صبح امروز در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان البرز برگزار شد.
در این جلسه مسائلی چون مدیریت پسماندهای بیمارستانی، نخاله‌های ساختمانی و اجرای مدیریت سبز در دستگاه‌های اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز در این جلسه اظهار کرد: در این جلسه تصمیمات خوبی گرفته شد که جمع‌آوری و انتقال نخاله‌های ساختمانی شهرستان البرز به جایگاه نخاله‌های شهر محمدیه از این تصمیمات بود.
سیاوش غیاثوند در مورد پسماند‌های عفونی نیز گفت: تمام واحدهای درمانی، آزمایشگاهی و مطب‌ها ملزم به عقد قرارداد با پیمانکار مجاز برای مدیریت پسماند‌های عفونی و بیمارستانی شدند.
وی تأکید کرد: در صورت عدم قرارداد واحد‌های درمانی، آزمایشگاهی و پزشکان برای مدیریت پسماندهای عفونی برابر قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز تصریح کرد: در این جلسه تمام دستگا‌ه‌های اجرایی ملزم به اجرای آیین‌نامه ماده 190 قانون برنامه پنجم توسعه و اجرای مدیریت سبز و ارائه گزارش سه ماه به این اداره شدند.

منبع:خبرگزاری فارس