70 درصد محلات کلانشهر رشت تحت پوشش طرح تفکیک زباله از مبدا هستند

شنبه 23 مرداد 1395 ساعت 10:47
 70 درصد محلات کلانشهر رشت تحت پوشش طرح تفکیک زباله از مبدا هستند
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کلانشهر رشت گفت: 70 درصد از محلات کلانشهر رشت، تحت پوشش طرح تفکیک زباله از مبدا قرار دارند.


به گزارش پسماند ایران، علیرضا حاجی پور روز شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان با بیان این مطلب، افزود: اما مشارکت مردم در این محلات زیر 10 درصد است.
وی با اشاره به برنامه سازمان مدیریت پسماند شهرداری کلانشهر رشت برای مشارکت بیشتر مردم در طرح تفکیک زباله از مبدا اظهار کرد: آموزش چهره به چهره خانواده ها در زمینه پسماند و تولید ویژه برنامه های آموزشی برای پخش در رسانه ملی از جمله اقدامات سازمان است.
حاجی پور خاطر نشان کرد: طرح اهدا جوایز به خانوارهای فعال در زمینه تفکیک زباله از مبدا، برگزاری جشنواره کاریکاتور به منظور برجسته کردن مشکلات و مسایل محیط زیستی ناشی از رفتارهای ناصحیح در عدم تفکیک زباله و سایر معضلات متاثر از این گونه رفتارها و نقاشی دیواری به منظور بهبود جلوه بصری در دیوارهای جنب دپوی زباله در محلات رشت از دیگر اقدامات برای فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا است.
وی تصریح کرد: توزیع بسته آموزشی و سرگرمی ویژه کودکان شامل کلیپ های شاد کودکان با مضامین بازیافت و تفکیک از مبدا، بازی های فکری و سرگرمی نظیر شهر پاکیزه و تفیک زباله و ...، بازی های سه بعدی ساخت خودروهای حمل زباله و رفت و روب و نوشت افزار و دفتر نقاشی با تصاویر پسماند از دیگر برنامه ها است.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت با بیان افزایش سطح پوشش طرح تفکیک زباله از مبدا خاطرنشان کرد: در نظر داریم که تا پایان سال جاری کل محلات این کلانشهر را تحت پوشش طرح تفکیک زباله از مبدا قرار دهیم.
وی در ادامه با تشریح برنامه های آینده سازمان پسماند شهرداری کلانشهر رشت تصریح کرد: افزایش کانکس های جمع آوری پسماندهای خشک در سطح محلات شهر، اعمال جریمه از طریق جمع آوری پسماند تر تولید شده صاحبان فروشگاه ها، رستوران ها و ... ، نظارت بیشتر بر رفت و روب شهری، ایجاد گشت شبانه حوزه نظارت در سطح مناطق و ایجاد راهکار برای شیوه نامه جمع نخاله های سطح شهر از جمله این برنامه هاست.
حاجی پور در ادامه با اشاره به آغاز عملیات ساماندهی و بهسازی مرکز دفن سراوان یادآور شد: احداث تصفیه خانه در سراوان رشت برای دفن شیرابه ها در آن مکان از برنامه های سازمان مدیریت پسماند شهرداری کلانشهر رشت است.