راه‌اندازی آژانس جمع‌آوری پسماندهای خشک در کرج

دوشنبه 25 مرداد 1395 ساعت 10:36
 راه‌اندازی آژانس جمع‌آوری پسماندهای خشک در کرج
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرج بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ تفکیک زباله از مبداء در جامعه تأکید کرد.

«مجتبی اسکندری» اظهار کرد: زباله‌ها به پنج نوع عادی، پزشکی، صنعتی ،کشاورزی و ویژه تقسیم‌بندی می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: امروزه تفکیک و بازیافت زباله‌های خشک به یکی از روش‌های مناسب درآمدزایی برای شهرهای مدرن دنیا تبدیل شده است.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرج ادامه داد: انواع ظروف و مواد پلاستیکی، انواع کاغذ و مقوا، ظروف و وسایل فلزی و شیشه‌ای دورریختنی جزو پسماندهای خشک هستند که لازم است از یکدیگر تفکیک و برای بازیافت استفاده شوند.
وی اضافه کرد: بازیافت زباله‌های خشک علاوه‌بر کاهش مصرف انرژی، نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و کاهش آلودگی محیط زیست ایفا می‌کند.
اسکندری با اشاره به اقدم سازمان پسماند شهرداری برای جمع‌آوری زباله‌های خشک افزود: طرح جمع‌آوری زباله‌های خشک در کرج از چند سال گذشته در حال اجراست.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرج توضیح داد: براساس این طرح شهروندان زباله‌های خشک خود را در کیسه‌های آبی مخصوص که به صورت رایگان در اختیار آن‌ها گذاشته می‌شود، قرار می‌دهند و این کیسه‌ها را در روزهای خاصی از هفته به خودروی وانت طرح که با ملودی مخصوص به منازل مراجعه می کند تحویل می‌دهند.
این مسئول با اشاره به راه‌اندازی آژانس جمع‌آوری پسماندهای خشک در کرج گفت: با توجه به این‌که ممکن است برخی شهروندان نتوانند به موقع زباله‌های خشک خود را به خودروی مخصوص این طرح تحویل دهند، آژانس جمع‌آوری زباله‌های خشک در کرج راه‌اندازی شده است.
مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری کرج یادآور شد: شهروندانی که در روزهای مشخص شده موفق به تحویل کیسه های زباله‌های خشک خودبه خودروی طرح نمی‌شوند می‌توانند با تماس با شماره‌های سازمان 40-32756337 آدرس خود را اعلام کنند تا آژانس جمع‌آوری زباله به درب منزل آنها مراجعه کند.