پذیرش کلیه پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی در غرفه‌های بازیافت شهر تهران

پنجشنبه 28 مرداد 1395 ساعت 11:02
 پذیرش کلیه پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی در غرفه‌های بازیافت شهر تهران
از این پس براساس هماهنگی‌های به عمل آمده تمامی پيمانكاران بازيافت مكلف به جمع‌آوري پسماندهاي خطرناك خانگي

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از دریافت پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی هم چون باتری، انواع لامپ‌ها، قطعات رایانه، گوشی تلفن همراه و غیره در تمامی غرفه‌های بازیافت شهر تهران خبر داد.
به گزارش پسماند ایران، دکتر حسین جعفری مدیرعامل سازمان با اشاره به پيامدهاي بسيار خطرناك بهداشتي و زيست‌محيطي ناشي از دفع پسماندهاي الكتريكي و الكترونيكي هم چون باتري، لامپ، قطعات رايانه، گوشي تلفن همراه و غیره همراه با ساير پسماندها، تصریح کرد: دفع همزمان این گونه از پسماندها با سایر پسماندهای شهری با ایجاد تأثيرات منفي بر روي كمپوست توليدي، موجب آلوده شدن آب و خاك شده و جان شهروندان را به مخاطره خواهد انداخت.
وی در همین خصوص ادامه داد: از این پس براساس هماهنگی‌های به عمل آمده تمامی پيمانكاران بازيافت مكلف به جمع‌آوري پسماندهاي خطرناك خانگي به ويژه لامپ‌هاي مهتابي سوخته در غرفه‌های بازيافت مناطق22 گانه شهرداري پایتخت گرديده‌اند. دکتر جعفری به آماده سازی و اجراي برنامه‌هاي آموزشي و فرهنگي پیرامون دریافت اقلام الكتريكي و الكترونيكي در غرفه‌های بازیافت اشاره کرد و گفت: در راستای توزيع بروشور و آموزش متصديان غرف و آموزشگران، كليه مسوولان 420 دستگاه خانه‌ بازيافت موجود در سطح مناطق 22گانه، موظف به پذيرش اين‌گونه پسماندها از سوی شهروندان شدند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان این مطلب که کاستن از مشکلات ناشی ورود پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی به طبیعت و محیط زیست از جمله اهداف سازمان می باشد، اظهار داشت: در صورت عدم همكاري متصديان غرفه‌های بازیافت برای دریافت این قبیل پسماندها، شهروندان گرامي مي‌توانند از طريق سامانه 137 و 1888 نسبت به اعلام موضوع با آدرس، شکایت خود را مطرح و درخواست پيگيري نمايند.