مهاجران افغانی بیشترین زباله گردهای قزوین را تشکیل می دهند

جمعه 29 مرداد 1395 ساعت 08:58
 مهاجران افغانی بیشترین زباله گردهای قزوین را تشکیل می دهند
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین گفت: تعداد زیادی از زباله گردهای قزوین را مهاجرین افغانی تشکیل می دهند.


به گزارش پسماند ایران، مجتبی منتظری اظهار کرد: معضلات مربوط به زباله گردها و بنگاههای غیررسمی خرید مواد خشک قابل بازیافت در سه دسته بهداشتی، اجتماعی و زیست محیطی قابل دسته بندی است.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین گفت: پراکندگی زباله اطراف مخازن در طول فعالیت واکاوی زباله ها توسط زباله گردها، رها شدن شیرابه های زباله ها در سطح معابر و جلب حشرات و جانوران موذی، تولید آلاینده های سمی و سرطان زا، جاری شدن شیرابه ها به جوی های آب و در نهایت آلودگی منابع آب های سطحی و زیرزمینی و ایجاد آلودگی های صوتی از جمله معضلات زیست محیطی است.
وی با اشاره بر این نکته که تعداد عمده ای از این زباله گردها را مهاجرین افغانی تشکیل می دهند تصریح کرد: نظارت نکردن واحد های امنیتی مانند نیروی انتظامی و اداره کل اتباع خارجی استانداری قزوین، زمینه سازی برای انجام بزهکاری های اجتماعی و ایجاد نا امنی، نزاع و درگیری زباله گردها، ایجاد نارضایتی در میان شهروندان از جمله معضلات اجتماعی این زباله گردهای غیر مجاز است.
منتظری افزود: ازآن جایی که این دسته از افراد زباله گرد بدون هیچ گونه آموزش عملی و علمی تفکیک زباله به این کار مبادرت می کنند؛ افزود: شیوع احتمال بیماری های مختلف سرطانی، عفونی، پوستی و قارچی در این دسته از افراد بسیار بالا ست که در صورت جلوگیری نکردن از فعالیت آنان امکان شیوع این بیماری ها در بین مردم بسیار افزایش خواهد یافت.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند ضمن تقدیر از همشهریان بخاطر همکاری خوب با کارگران سازمان مدیریت پسماند ازآنان خواست تا ضمن تفکیک زباله های خود به تر و خشک  از ارائه مواد بازیافتی خود به این دسته از زباله گردهای غیر مجاز خود داری کرده و زباله های خود را راس ساعت ۹شب در مخازن زباله ای که از سوی این سازمان در همه کوچه ها، معابر و خیابان ها نصب شده است، قرار دهند.