۲۷۰ تن انواع پسماند در شهر قزوین جمع آوری می شود

شنبه 06 شهریور 1395 ساعت 14:52
۲۷۰ تن انواع پسماند در شهر قزوین جمع آوری می شود
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: روزانه بیش از ۲۷۰تن انواع پسماند در شهر قزوین جمع آوری و به این مجتمع محمد آباد ارسال می شود.


به گزارش پسماند ایران، اعضای شورایاری های محلات شهر قزوین با هدف آشنایی بیش تر با مراحل پردازش و دفن بهداشتی پسماندها صبح شنبه از مجتمع پردازش و دفن مهندسی، بهداشتی محمدآباد بازدید کردند.
مجتبی منتظری در حاشیه این بازدید گفت: روزانه بیش از ۲۷۰تن انواع پسماند در شهر قزوین جمع آوری و به مجتمع پردازش و دفن مهندسی، بهداشتی محمدآباد ارسال می شود.
وی با اشاره به این نکته که از این میزان پسماند تنها ۱۴ درصد زباله خشک قابل بازیافت است، تصریح کرد: ۴۰درصد این میزان پسماند، جهت فرایند تولید کود به سایت کمپوست ارسال و مابقی پسماندها در لندفیل این سایت جهت دفن بهداشتی منتقل می شود. منتظری با اشاره به نقش ارزنده مردم در کاهش تولید انواع پسماند افزود: آموزش های مستقیم و غیر مستقیم در این حوزه می تواند کمک شایان توجهی در کاهش تولید انواع پسماند داشته باشد و بر این اساس برگزاری تورهای علمی جهت بازدید از مجتمع محمد آباد در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: این سازمان آمادگی دارد تا در قالب تورهای علمی و آموزشی، عموم همشهریان را با مراحل تفکیک و دفن انواع پسماند آشنا نماید و در همین راستا، پیش از این نیز جمعی از زنان خانه دار که در قالب یک تشکل غیر دولتی بیش ترین همکاری و مشارکت را در تفکیک انواع پسماند با این سازمان داشته اند، از این مجتمع بازدید کرده اند.
منتظری با اشاره به میزان تولید بالای انواع پسماندهای عفونی و بیمارستانی گفت: این نوع پسماندها پس از امحاء توسط بیمارستان ها، توسط ناوگان پیمانکاران خدماتی سازمان به صورت ویزه به مجتمع محمدآباد انتقال و توسط کارشناسان این حوزه در لندفیل بصورت جداگانه و با استفاده از مواد خاص دفن می شود.
وی درپایان در خصوص انتقال پسماندهای عفونی از مراکز درمانی گفت :این پسماندها توسط بخش خصوصی و با استفاده از ماشین آلات مخصوص حمل و پس از هیدروکلاو و بی خطر سازی در مجتمع توسط دستگاه مخصوص پرک و پپرس شده ودر لندفیل و در محل ویژه دفن خواهد شد.

 

منبع:خبرگزاری مهر