زباله های بوشهر در راه تهران/صنایع لازم برای بازیافت زباله های الکتریکی و الکترونیکی وجود ندارد

سه شنبه 09 شهریور 1395 ساعت 11:10
زباله های بوشهر در راه تهران/صنایع لازم برای بازیافت زباله های الکتریکی و الکترونیکی وجود ندارد
سازمان مدیریت پسماند بوشهر با توجه به اهمیت بازیافت زباله های الکتریکی و الکترونیکی شروع به جمع آوری این زباله ها کرده است.

 

به گزارش پسماند ایران؛ مسعود غلام زاده فرد مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر بوشهر با بیان اینکه بازیافت زباله های الکتریکی و الکترونیکی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: یکی از برنامه هایی که در حال حاضر در دستور کار سازمان قرار گرفته است طرح جمع آوری زباله های الکتریکی و الکترونیکی است.
وی با اشاره به اینکه زباله های الکتریکی و الکترونیکی شامل لامپ، باتری، قطعات کامپیوتر و موبایل است، اظهار کرد: در استان صنایع لازم برای بازیافت زباله های الکتریکی و الکترونیکی وجود ندارد به همین دلیل با تلاش و پیگیری های صورت گرفته با یکی از شرکت های بازیافت در تهران، این مواد به تهران منتقل می شود.
غلام زاده فرد افزود: زباله های الکتریکی و الکترونیکی به دلیل وجود مواد شیمیایی و سمی موجود در این قطعات به شکل ویژه و جداگانه ای بازیافت می شوند.
وی بیان کرد: موادی که شامل سرب، کادمیوم، کروم، جیوه و .... هستند، پس از دفن از طریق آب و خاک آلوده شده به این مواد به انسان منتقل می شوند و می توانند آسیب های جدی مغزی را به دنبال داشته باشند و خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند.
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت پسماند بوشهر با توجه به اهمیت بازیافت زباله های الکتریکی و الکترونیکی شروع به جمع آوری این زباله ها کرده است.
غلام زاده فرد افزود: جمع آوری این زباله ها از طریق چهار غرفه مستقر در میدان امام، میدان رفاه، خیابان باهنر، خیابان معلم و همچنین ماشین های بازیافت صورت می گیرد.