کارخانه زباله سوز در شرق گیلان احداث می‌شود

دوشنبه 15 شهریور 1395 ساعت 10:34
 کارخانه زباله سوز در شرق گیلان احداث می‌شود
مدیرعامل سازمان پسماند گیلان از تولید روزانه دو هزار تن زباله در این استان خبر داد.


به گزارش پسماند ایران، افشین پورعلی ظهر امروز در جلسه مدیریت پسماند این شهرستان اظهار کرد: روزانه بالغ بر دو هزار تن زباله در گیلان تولید می‌شود که 600 تن آن وارد کارخانه‌های کمپوست می‌شود.
وی از تولید روزانه 500 تن زباله در شرق گیلان خبر داد و افزود: برای ساماندهی زباله‌های شرق گیلان کارخانه زباله‌سوزی در لاهیجان با ظرفیت 400 تن در روز احداث می‌شود که شش شهرستان شرق این استان از آستانه‌اشرفیه تا رودسر را پوشش می‌دهد. مدیرعامل پسماند گیلان با بیان اینکه احداث این کارخانه در مرحله قرارداد بوده و تا سه ما آینده اجرایی می‌شود، بر ضرورت مدیریت پسماند زباله‌های پزشکی تأکید کرد و گفت: یک کیلو پسماند پزشکی تهدیدی جدی برای جامعه است.
وی با اشاره به اینکه مدیریت پسماندهای پزشکی حساسیت خاصی دارد، خاطرنشان کرد: از جامعه پزشکی انتظار می‌رود تا با دغدغه بیشتر نسبت به سلامت جامعه الگوی دیگر دستگاه‌ها باشند.
پورعلی درباره تولید زباله‌های صنعتی در گیلان یادآور شد: در گیلان 40 تن زباله‌های صنعتی وجود دارد که نیازمند مدیریت صحیح است.
میانگین تفکیک زباله از مبدأ رودسر 67.5 درصد است
فرماندار رودسر نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: میانگین تفکیک زباله از مبدأ در شهرستان رودسر 67.5 درصد بوده و تلاش می‌کنیم با اجرای طرح تفکیک از مبدأ به صورت وسیع‌تر میزان ریجکتی را کاهش دهیم.
امیر جانبازی افزود: شهرداری رحیم‌آباد 90 درصد، کلاچای 85 درصد، چابکسر 80 درصد، واجارگاه 75 درصد و رودسر 55 درصد تفکیک زباله‌های حوزه شهری را پوشش می‌دهند.
فرماندار رودسر با قدردانی از تمام دستگاه‌ها برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ خاطر‌نشان کرد: رودسر در زمینه زباله‌های پزشکی وضعیت مناسبی ندارد و تمام مطب‌ها موظف هستند در مدت دو هفته آینده نسبت به تفکیک زباله‌های خود توجه بیشتری کنند و در صورت قصور از طریق دستگاه قضایی موضوع پیگیری می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طرح تفکیک از مبدأ یک موضوع فرهنگی است که بهره‌وری را افزایش می‌دهد، یادآور شد: میزان ظرفیت کارخانه کمپوست رودسر روزانه 80 تن بوده و 35 تا 40 درصد زباله‌های کارخانه کمپوست ریجکتی است.

منبع:خبرگزاری فارس