هرخانوار یاسوجی سالانه دوتن زباله تولید می کند

سه شنبه 16 شهریور 1395 ساعت 10:40
هرخانوار یاسوجی سالانه دوتن زباله تولید می کند
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری یاسوج گفت: براساس داده های آماری هر خانوار ساکن یاسوج سالانه دو تن انواع زباله تولید می کنند.


به گزارش پسماند ایران ، شهریار فرزانه روز سه شنبه در جمع مدیران شهری و دست اندرکار در حوزه پسماند افزود: این در حالیست که این میزان در کشور به ازای هر خانوار یک تن می باشد. وی بیان کرد: بر این اساس 60 درصد از زباله های تولیدی خانواده ها موسوم به زباله تر و بقیه خشک هستند.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری یاسوج خاطرنشان کرد: تغییر الگوی مصرف، تغییر شکل عرضه مواد مصرفی، مصرف بالای استفاده از ظروف یکبار مصرف و جمعیت زیاد خانواده ها از جمله دلایل افزایش میزان زباله در بین خانواده های یاسوجی می باشد.
فرزانه تصریح کرد: با این حال برای کاهش تولید زباله در بین خانواده ها باید فرهنگ سازی کرد. وی ادامه داد: رسانه ها، وسایل ارتباط جمعی، مدارس، دانشگاهها و شهروندان باید به کمک مدیریت پسماند برای کاهش تولید زباله بیایند.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری یاسوج عنوان کرد: افزایش تولید زباله از یک طرف و مشکلات ناشی از دفن بهداشتی زباله از طرف دیگر مدیریت شهری یاسوج را دچار مشکلاتی کرده است.
فرزانه اضافه کرد: ایجاد کارخانه تولید کمپوست از زباله تولیدی می تواند تا حدودی مشکلات زیست محیطی یاسوج را برطرف کند.