پایش و نظارت بر دستگاه بی خطرساز بیمارستان

چهارشنبه 17 شهریور 1395 ساعت 01:48
 پایش و نظارت بر دستگاه بی خطرساز بیمارستان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست تکاب، از بازدید و نظارت کارشناسان پایش و آزمایشگاه بر نمونه برداری از بیمارستان شهدا خبر داد.


به گزارش پسماند ایران، صادقیان افزود: در راستای بازدید و نظارت کارشناسان پایش از مراکز بهداشتی و درمانی برای مدیریت پسماندهای پزشکی در تکاب، این بار یک دوره بازدید از دستگاه بیخطرسازی بیمارستان شهدای تکاب صورت پذیرفت. در این بازدید کارشناسان پایش و آزمایشگاه ضمن بازدید واحد بر نحوه نمونه گیری کارشناسان اعزامی از آزمایشگاه معتمد سازمان نیز نظارت کردند.
صادقیان همچنین افزود: نظارت مستمر کارشناسان پایش و آزمایشگاه اداره حفاظت محیط زیست تکاب و همکاری مسئولین بیمارستان در راه اندازی سیستم بیخطرسازی در بیمارستان شهدای این شهر یکی از نقاط قوت توجه به امر بیخطرسازی بوده که این مهم باعث مدیریت اصولی پسماندهای ویژه و پزشکی در سطح شهر شده که از خیلی از بیماری های عفونی و واگیر در بین مردم جلوگیری خواهد کرد.
صادقیان در زمینه بازدید از مراکز پزشکی افزود: در پی بازدیدهای منظم ومتوالی کارشناسان پایش و آزمایشگاه محیط زیست تکاب از مراکز خدماتی و درمانی این بار یک دوره بازدید یک روزه از مطبهای پزشکی در تکاب صورت گرفت.
وی افزود: توجه به اهمیت پسماند و لزوم کنترل و نظارت دقیق بر پسماندهای ویژه پزشکی و صنعتی یکی از راهکارهای اساسی در راستای صیانت از محیط زیست می باشد. البته بهترین راه حل برای مدیریت پسماند جلوگیری از تولید آن و کاهش حجم پسماندهای تولیدی می باشد. درکنار این مسئله توجه به بی خطرسازی پسماندهای پزشکی وتبدیل آنها به پسماندهای عادی نیز باید از نکاتی باشد که همه ی دست اندرکاران این عرصه به آن توجه ویژه نمایند.
دراین بازدید کارشناسان نیز از نحوه ی تفکیک زباله ها و همچنین از نحوه ی جمع آوری و بی خطرسازی پسماندها رضایت داشته و از همکاری صمیمانه ی پزشکان کمال قدردانی رابه عمل آوردند