سرنوشت نامعلوم زباله های شیمیایی و دارویی در خوزستان

پنجشنبه 18 شهریور 1395 ساعت 10:51
 سرنوشت نامعلوم زباله های شیمیایی و دارویی در خوزستان
رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: پسماندهای عفونی مطب ها و کلینیک های درمانی هنوز ساماندهی نشده و جمع آوری و دفع این نوع پسماند فاقد وحدت رویه است.

به گزارش پسماند ایران، شکرالله سلمان زاده رئیس مرکز بهداشت خوزستان پسماندهای پزشکی را شامل 5 دسته دانست و افزود: پسماندهای عفونی همه بیمارستان ها، مراکز بهداشتی درمانی و پایگاه های سلامت دولتی، بعد از بی خطرسازی توسط شهرداری دفع می شود.
وی اضافه کرد: اعضا و اندام ها نیز در آرامستان ها دفن می شود. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: هنوز راهکاری برای دفع زباله های دارویی و شیمیایی نداریم و در کشور تنها دو مرکز در این زمینه در استان های قزوین و اصفهان فعال است.
وی با تاکید بر ساماندهی پسماندهای مطب ها و کلینیک ها گفت: نشست هایی در این زمینه با حضور دانشگاه علوم پزشکی اهواز، محیط زیست، شهرداری، نظام پزشکی و دادستانی برگزار شده و قرار است شهرداری با اخذ مبلغی جمع آوری این زباله ها را برعهده بگیرد.
سلمان زاده اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی نرخ زباله همه مطب ها را تعیین کرده اما هنوز این سازمان و شهرداری اهواز درباره هزینه جمع آوری به توافق نرسیده اند زیرا شهرداری اهواز قیمت بالایی را تعیین کرده است.
گفتنی است بیش از 2 هزار مطب در اهواز وجود دارد. به گفته طاهری معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز هزینه جمع آوری و دفن بهداشتی پسماندهای عفونی مطب ها بین 1 میلیون تا 3 میلیون ریال تعیین شده اما پزشکان حاضر به تقبل آن نشده اند.