طرح توسعه ايستگاه هاي غرفه تفكيك زباله در مناطق هشتگانه قم

شنبه 20 شهریور 1395 ساعت 13:25
طرح توسعه ايستگاه هاي غرفه تفكيك زباله در مناطق هشتگانه قم
اين سازمان، نظارت مستمر بر مراكز جمع آوري زباله‌هاي خشك دارد تا بتوان مديريت صحيحي بر روند فعاليت هاي مديريت پسماند داشت.

 

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با بيان اينكه براساس تقاضا و ميزان مشاركت غرفه هاي مناطق افزايش پيدا مي‌كند افزود: هيچ محدوديتي در توسعه فضاهاي تفكيك زباله وجود ندارد و در هر منطقه اي كه ميزان مشاركت مناسب باشد فضاي لازم ايجاد مي شود.
به گزارش پسماند ایران، سيدعبدالله ميرابراهيمي با تاكيد بر اهميت فرهنگ سازي در راستاي حفظ محيط زيست گفت: مجموعه مديريت پسماند آموزش شهروندي تفكيك از مبدا در خصوص جداسازي، كاهش و ... را در دستور كار دارد.
ميرابراهيمي تصريح كرد: اين سازمان، نظارت مستمر بر مراكز جمع آوري زباله‌هاي خشك دارد تا بتوان مديريت صحيحي بر روند فعاليت هاي مديريت پسماند داشت.
وي با اشاره به وجود سه غرفه تفكيك زباله در منطقه يك شهري، خاطرنشان كرد: در آينده سعي داريم غرفه هاي منطقه يك را تا پنج مورد افزايش دهيم.
سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با بيان اينكه منطقه يك بهترين رشد تفكيك زباله در مبدا را داشته است، اظهار كرد: در هر ماه درصد رشد تفكيك در اين منطقه افزايش پيدا مي كند و اين مساله به دليل تعداد خودروها و حضور پيمانكار قوي است. وي با بيان اينكه براساس تقاضا و ميزان مشاركت غرفه هاي مناطق افزايش پيدا مي كند افزود: هيچ محدوديتي در توسعه فضاهاي تفكيك زباله وجود ندارد و در هر منطقه اي كه ميزان مشاركت مناسب باشد فضاي لازم ايجاد مي شود.
ميرابراهيمي با بيان اينكه در منطقه يك دو نيم درصد تفكيك از مبدا صورت مي گيرد، گفت: در منطقه سه آموزش هاي زيادي انجام شده و ميزان تفكيك از مبدا به يك درصد رسيده است.
وي با بيان اينكه در زمستان ميزان تفكيك از مبدا به دليل كاهش توليد زباله افزايش مي يابد، گفت: هر چقدر تفكيك از مبدا بيشتر شود هزينه هاي مديريت پسماند كمتر مي شود.
سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با تاكيد بر ضرورت نظارت بر روند فعاليت ناوگان تفكيك از مبدا خاطرنشان كرد: در اين زمينه بازرس هايي مشخص شده اند و از مناطق هم مي خواهيم كه همكاري مناسبي در اين راستا با سازمان داشته باشند.
وي با تاكيد بر اينكه جمع ‌آوري زباله خشك از سطح شهر غير از مبادي مشخص سازمان مديريت پسماند غيرقانوني است، افزود: سازو كار مشخصي در اين زمينه برنامه ريزي شده و در حال آموزش ضابطين قضايي و بازرسين براي برخورد با خريداران دوره گرد پسماند خشك و ضايعات هستيم.