صرفه جويي ۷۰ ميليارد ريالي در هزينه‌هاي مديريت پسماند شهر

یکشنبه 21 شهریور 1395 ساعت 11:03
صرفه جويي ۷۰ ميليارد ريالي در هزينه‌هاي مديريت پسماند شهر
شهروندان با تفكيك و كاهش توليد زباله كمك زيادي به مجموعه مديريت شهري كرده و موجب صرفه جويي قابل توجه در هزينه هاي شهر مي شوند.

 

مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم گفت: برنامه ريزي ها و اقدامات گسترده اي در راستاي كاهش هزينه هاي مديريت پسماند صورت گرفته تا جايي كه توانستيم با مديريت امكانات و نيرو بيش از ۷۰ ميليارد ريال در اين زمينه صرفه جويي كنيم.
به گزاش پسماند ایران، سيدعبدالله ميرابراهيمي با اشاره به روند خدمات رساني در بخش مديريت پسماند در مناطق مختلف اظهار كرد: شهر قم يكي از بهترين شهرها در حوزه خدمات شهري و مديريت پسماند است و اقدامات گسترده اي در اين زمينه در بين مناطق هشتگانه صورت مي گيرد.
وي ارائه خدمات مطلوب با هزينه كمتر را مورد توجه قرار داد و گفت: سال گذشته هزينه پيمان هاي خدمات شهري حوزه مديريت پسماند قريب به ۵۱۶ ميليارد ريال بود كه جلسات گسترده اي در راستاي كاهش هزينه ها داشتيم تا جايي كه توانستيم با مديريت امكانات و نيرو بيش از ۷۰ ميليارد ريال صرفه جويي كنيم.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم كيفي سازي خدمات را امري ضروري عنوان و تصريح كرد: تلاش داريم تا از مشاركت بيشتر شهروندان استفاده كنيم كه مي تواند هزينه هاي شهري را به شدت كاهش دهد.
وي ارتقاء سطح فرهنگ شهروندي در شهر قم را يادآور شد و تاكيد كرد: شهروندان با تفكيك و كاهش توليد زباله كمك زيادي به مجموعه مديريت شهري كرده و موجب صرفه جويي قابل توجه در هزينه هاي شهر مي شوند.
ميرابراهيمي ارائه آموزش هاي مختلف به مردم در حوزه مديريت پسماند را مورد تاكيد قرار داد و گفت: در اين زمينه اقدامات گسترده اي توسط پيمانكاران مديريت پسماند صورت گرفته و در پي آن شاهد افزايش مناسب همكاري مردم بوده ايم.
وي با تاكيد بر فعاليت هاي انجام شده در راستاي فرهنگ سازي تفكيك از مبدا اظهار كرد: در بحث تفكيك از مبدا ابتدا در بخش توليد، در راستاي كاهش توليد زباله هم از نظر حجم و هم از نظر وزن و شيرآبه ها اقداماتي انجام شده است.
مديرعامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با تاكيد بر نقش آموزش و نظارت در كاهش توليد زباله و تفكيك از مبدا خاطرنشان كرد: هيچ برنامه اي مهم تر از اين نيست كه به موقع و طبق زمان هاي اعلام شده بتوانيم جمع آوري زباله از درب منازل داشته باشيم و با هم افزايي و مشاركت سطح خدمات را افزايش دهيم.