فعالیت ناوگان جمع‌آوری پسماندهای خشک در شهر قم

چهارشنبه 24 شهریور 1395 ساعت 11:29
فعالیت ناوگان جمع‌آوری پسماندهای خشک در شهر قم
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از فعالیت ناوگان جمع‌آوری پسماندهای خشک در طول ایام هفته در سطح هفت منطقه قم خبر داد.


به گزارش پسماند ایران به نقل از شهرداری قم، سیدعبدالله میرابراهیمی با بیان اینکه میانگین تولید روزانه پسماند در پنج ماه ابتدای امسال ۷۱۰ تن بوده که شبانه جمع‌آوری می‌شود، اظهار کرد: این آمار در سال گذشته ۵۵۰ تا ۵۷۰ تن بوده، بنابراین باید عزمی جدی صورت گیرد تا میزان تولید زباله را کاهش دهیم.
وی اظهار داشت: هزینه رفت و روب و جمع‌آوری پسماند با توجه به تورم و افزایش حقوق و دستمزد و افزایش حجم زباله افزایش پیدا می‌کند.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه از نظر اقتصادی هزینه پسماند بالا بوده و از نظر زیست محیطی نیز مخاطراتی را به همراه دارد، گفت: در واقع منابع طبیعی و محیط زیستی امانت است، بنابراین ضرورت دارد شهروندان در این بخش همراهی و همکاری بیشتری داشته باشند.
وی اظهار داشت: کاهش و اجتناب از تولید زباله یکی از سیاست‌های کلان در سطح شهر و در واقع کشور است که پیرو آیین نامه مدیریت پسماند دستورالعمل‌های ویژه به شهرداری‌ها ابلاغ شده است.
میرابراهیمی عنوان کرد: در بخش کاهش تولید زباله شهروندان موظف هستند، از نظر کاهش حجم، مخاطرات زیست محیطی شیر آبه‌ها، حذف زباله‌های خطرناک در شهر و منازل مشارکت موثری داشته باشند.
وی با بیان اینکه از طرفی دیگر دستگاه‌های اجرایی موظف هستند به صورت مؤثرتر به شهروندان آموزش داده و اطلاع‌رسانی در زمینه جمع‌آوری پسماندهای خشک داشته باشند، گفت: در این زمینه فعالیت‌های سازمان شروع شده و سعی شده کار به صورت موثرتر انجام شود.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: در حال حاضر در هفت منطقه به طور کامل فعالیت تفکیک پسماند از مبدأ از سوی ناوگان جمع‌آوری زباله خشک در طول ایام هفته در سطح شهر، درب منازل، واحدهای مسکونی و تجاری انجام می‌شود و غرفه‌های پسماند در سطح شهر از ۹ غرفه در سال گذشته به بیش از ۲۰ غرفه افزایش داشته است.