آموزش 20 هزار واحد مسکونی در زمینه تفکیک زباله از مبدأ

دوشنبه 29 شهریور 1395 ساعت 10:59
آموزش 20 هزار واحد مسکونی در زمینه تفکیک زباله از مبدأ

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از آموزش چهره به چهره تفکیک زباله از مبدأ به ساکنان 20 هزار واحد مسکونی طی سه ماه گذشته خبر داد.


به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدعبدالله میرابراهیمی با اشاره به ارائه آموزش در زمینه تفکیک زباله از مبدأ گفت: بخشی از محدوده شهر نیاز است، آموزش‌های محسوس‌تر به ساکنان آن ارائه شود، بنابراین در این زمینه برنامه‌ریزی صورت گرفته و طی سه ماه گذشته آموزش چهره به چهره در این زمینه به ساکنان بالغ بر 20 هزار واحد مسکونی ارائه شده است.
وی خاطرنشان کرد: مدتی است در سطح منطقه 6 کار آموزش شروع شده که پیش‌بینی می‌شود ساکنان 50 تا 100 هزار واحد مسکونی زیرپوشش آموزش‌ها قرار گیرند.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با بیان اینکه در این طرح آموزش‌‌دهندگان با مراجعه به درب منازل آموزش‌های چهره به چهره را ارائه می‌دهند،‌ گفت: مباحث کاهش تولید زباله، نحوه تفکیک، معرفی زباله خشک و تر و نحوه تفکیک و زمان جمع‌آوری زباله خشک به شهروندان ارائه می‌شود.
وی عنوان کرد: خودروهایی در سطح معابر فعالیت می‌کنند یا به صورت روزانه بر اساس برنامه زمان‌بندی درب واحدهای مسکونی مراجعه می‌کنند، در صورت حضور نداشتن شهروندان یا تحویل ندادن زباله خشک با بروشورها و راهنمایی به شهروندان مجدد موضوع را متذکر می‌شوند.
میرابراهیمی یادآور شد‌: در مجموعه واحدهای تجاری سطح شهر جلساتی با اصناف و اتحادیه‌ها برگزار شده و به نوعی ساز و کارهایی معین شده که زباله‌های خشک اصناف و واحدهای تجاری جداگانه به پیمانکاران تحویل داده شود.
وی با اشاره به ارائه آموزش‌های تفکیک زباله در ادارات گفت:‌ جلسات آموزشی برای مأموران، همکاران و عوامل خدمات ادارات استان برگزار شده که نحوه جداسازی زباله خشک و تر به آن‌ها آموزش داده شده است.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم یادآور شد: مخازن کارتن پلاست در ادارات و بانک‌های شهر توزیع شده تا کارمندان و ارباب رجوع زباله‌های خشک خود را در داخل مخازن زباله خشک قرار دهند.
وی تصریح کرد: هماهنگی‌هایی با عوامل اجرایی در ادارات شده تا در واقع زباله‌های خشک را بر اساس برنامه زمان‌بندی در اختیار پیمانکاران زباله خشک قرار دهند.