حضور ١١شرکت ایرانی و خارجی در فراخوان ساخت دو زباله سوز ١٦٠٠تنی

چهارشنبه 31 شهریور 1395 ساعت 12:20
حضور ١١شرکت ایرانی و خارجی در فراخوان ساخت دو زباله سوز ١٦٠٠تنی
هزینه های پیش بینی شده برای ساخت دو زباله سوز بالغ بر دو هزار و٢٠٠میلیارد تومان است.

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران از پایان زمان حضور در فراخوان عمومی طرح ساخت دو نیروگاه پسماند سوز خبر داد و گفت:١١شرکت ایرانی و خارجی متقاضی ساخت دو زباله سوز با ظرفیت ١٦٠٠تن در تهران هستند.
حسین جعفری با اشاره به اینکه ساخت زباله سوز بر اساس مصوبات شورای شهر در برنامه پنجساله دوم شهرداری تهران قرار دارد،اظهار کرد:هزینه های پیش بینی شده برای ساخت دو زباله سوز بالغ بر دو هزار و٢٠٠میلیارد تومان است.
وی با اعلام اینکه اسناد مورد نظر در اختیار شرکت های متقاضی قرار گرفته است،خاطر نشان کرد:ظرف مدت ٢٤ روز باید این اسناد عودت داده شود و بدین ترتیب در مرحله بعدی کمیته فنی و مالی جهت ارزیابی قیمت های پیشنهادی تشکیل می شود.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران تاکید کرد :تنها شرکت هایی که دارای تکنولوژی پیشرفته در زمینه ساخت نیروگاه پسماند سوز هستند امکان حضور در این فراخوان را داشته اند، به طوری که در حال حاضر تعدادی از این شرکت ها از کشورهای آلمان ،چین و فرانسه در این فراخوان شرکت کرده اند که باید در انتظار نتیجه ارزیابی طرح ها توسط کمینه فنی و مالی باشند.
جعفری افزود: بر اساس پیش بینی های موجود طرح ها ظرف مدت ١٥روز مورد ارزیابی قرار می گیرد و حداکثر تا پایان مهرماه شرکت اجرا کننده طرح زباله سوز مشخص شده و وارد مرحله عقد قرارداد و واگذاری زمین می شویم.
وی افزود : قطع به یقیین شهرداری در انتخاب شرکت سازنده زباله سوز، شاخص هایی را مد نظر قرار داده است به طوری که باید صد در صد سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی تامین شود ، تکنولوژی ساخت به ایران منتقل شده ، بخشی از این تکنولوژی به بخش مهندسی و متخصصان ایرانی آموزش داده شود و در نهایت از توانمندی صنایع داخلی برای قطعاتی که های تک نیستند، استفاده شود.