بی‌خطرسازی زباله‌های کلینیک‌ها و مطب‌های خصوصی در همدان

یکشنبه 04 مهر 1395 ساعت 12:08
بی‌خطرسازی زباله‌های کلینیک‌ها و مطب‌های خصوصی در همدان
معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی استان همدان گفت: زباله‌های کلینیک‌ها و مطب‌های خصوصی در همدان بی‌خطر می‌شوند.


به گزارش پسماند ایران، از آنجا که در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی همدان دستگاه بی‌خطرساز زباله نصب شده و همه آنها فعال هستند، نیاز به این است تا زباله‌های کلینیک‌ها و مطب‌ها‌ی خصوصی نیز به این دستگاه مجهز شوند.
به وسیله این دستگاه‌ها، زباله‌های بیمارستانی، مطب‌ها و کلینیک‌ها به زباله‌های معمولی تبدیل می‌شود تا مشکلی در جمع‌آوری آن به همراه زباله شهری و دفع آن نباشد.
طبق گفته مسؤولان بهداشت استان هنوز زباله‌های کلینیک‌ها و مطب‌های خصوصی بی‌خطرسازی نشده و جزو زباله‌های عادی نیستند و باید سازمان نظام پزشکی پیگیر این جریان باشد.
بر این اساس معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی استان همدان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به برنامه بی‌خطرسازی زباله‌های مطب‌های خصوصی و کلینیک‌های استان همدان اظهار کرد: در کارگروه مدیریت پسماند استان پیشنهاد داده شد تا سازمان نظام پزشکی در این خصوص با بخش خصوصی وارد مذاکره شود.
علیرضا مدرکیان با بیان اینکه در این رابطه با بخش خصوصی صحبت شد و آنها وارد مذاکره شده‌اند تا مجوزها را بگیرند و دستگاه زباله سوز وارد استان شود، گفت: با نصب سایت این دستگاه در استان به تمام پزشکان ابلاغ می‌شوند تا زباله‌ها را به سایت انتقال دهند.
وی خاطرنشان کرد: با ورود زباله‌ها به سایت بی‌خطرسازی، زباله‌ها عادی خواهند شد و از آن به بعد مدیریت این زباله‌ها جزو وظایف مدیریت پسماند سازمان شهرداری می‌شود.
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی استان همدان با بیان اینکه تاکنون زباله هیچ مطب‌ و کلینیکی در استان بی‌خطرسازی نشده است، افزود: نه تنها در استان بلکه در هیچ نقطه‌ای از ایران بی‌خطرسازی زباله‌ها را در کلینیک‌ها و مطب‌ها نداریم.
وی با بیان اینکه وقتی مجوز قانونی برای شرکت موردنظر صادر شود دستگاه بی‌خطرساز زباله‌های کلینیک‌ها و مطب‌های استان وارد کار خواهد شد، گفت: انجام کار این دستگاه پروسه اداری طولانی خواهد داشت و سازمان‌های مختلف درگیر این مقوله می‌شوند.
مدرکیان با بیان اینکه به محض دریافت مجوز از سوی شرکت مورد نظر، ما آماده عقد قرارداد با آنها هستیم، افزود: امیدوارم این دستگاه امسال وارد استان همدان شود.