چاپ نشریه «زباله­‌های دوست‌داشتنی» در قم

چهارشنبه 07 مهر 1395 ساعت 11:36
چاپ نشریه «زباله­‌های دوست‌داشتنی» در قم
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از طراحی و چاپ نشریه ویژه کودکان با عنوان زباله‌های دوست‌داشتنی خبر داد.


به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با بیان اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی لازمه توسعه مفاهیم شهری و شهروندی است، گفت: در زمینه انتقال مفاهیم مدیریت پسماند، ارائه آموزش‌های عمومی و افزایش سطح فرهنگ و آگاهی شهروندان به تدریج موجب کاهش میزان تولید زباله و صرفه‌جویی در مصرف منابع شده و از طرفی میزان تفکیک پسماندها در مبادی تولید، افزایش خواهد یافت.
وی افزود: همکاری مردم در اجرای برنامه‌های مختلف اجتماعی، زیست محیطی و بهداشتی، از جمله مدیریت پسماند از عوامل اثرگذار در اجرای صحیح و کاهش هزینه‌ها و همچنین نهادینه شدن فرهنگ صحیح برخورد مردم با پسماندها از جمله تفکیک در مبدا است.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تصریح کرد: با توجه به تنوع زیاد ابزار و روش‌های نوین آموزشی، باید تلاش کرد تا متناسب با گروه‌های مخاطب از روش‌ها و ابزار خاص و کاربردی گروه هدف استفاده شود.
میرابراهیمی استفاده از کتاب و نشریات مصور رنگی با مضامین، مفاهیم ساده و جذاب ویژه کودکان را ابزاری مفید خواند و گفت: سازمان مدیریت پسماند در سال جاری به منظور توسعه مفاهیم مدیریت پسماند در میان دانش آموزان، اقدام به تهیه نشریه‌ای فرهنگی و آموزشی با عنوان زباله‌های دوست‌داشتنی کرده است تا مفاهیم مدیریت پسماند به زبانی ساده‌تر و آسان منتقل شود.
وی با اشاره به حضور آموزش‌گران سازمان مدیریت پسماند در مدارس مقاطع ابتدایی در سال تحصیلی جاری و توزیع نشریه در بین دانش‌آموزان گفت: مفاهیمی چون معرفی پسماند خشک و تر، فشرده‌سازی پسماند، تفکیک پسماند در مبدا و... در این نشریه به زبانی ساده مطرح شده است که در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تصریح کرد: این نشریه علاوه بر اینکه به سبب داشتن مطالب کوتاه و متنوع، در تشویق کودکان و نوجوانان به خواندن نقشی موثر دارد، مفاهیم مدیریت پسماند را به دانش‌آموزان منتقل می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: مطالب و محتوای این نشریه توسط گروهی از نویسندگان و طراحان نشریه‌های برتر کودک در استان تهیه شده است و زبان و داستان آن ساده و روان و متناسب با گروه مخاطب دانش آموزان ابتدایی است.
میر ابراهیمی افزود: شعر، داستان، گفت‌وگو، مسابقه، جدول، فرهنگ‌نامه‌های کوچولوی پسماند از جمله بخش‌های مختلف این نشریه است.
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم تصریح کرد: نشریه زباله‌های دوست داشتنی در 16 صفحه تمام رنگی در قطع رحلی تهیه شده است و ضمن مراجعه آموزش‌گران به مدارس در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.