راه‌اندازی سایت جدید دفن زباله در کرج

شنبه 10 مهر 1395 ساعت 16:24
 راه‌اندازی سایت جدید دفن زباله در کرج
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: سایت جدید دفن زباله کرج به‌زودی در زمینی به مساحت 100 هکتار راه‌اندازی می‌شود.


«مجتبی اسکندری» بر ساماندهی پسماندهای شهر کرج تأکید کرد و گفت: با توجه به این‌که پسماند رابطه مستقیم با بهداشتی عمومی جامعه دارد باید در زمینه ساماندهی پسماندها دقت بیشتری شود.
وی با بیان این‌که قصور در جمع‌آوری، حمل و دفن زباله قابل اغماض نیست، افزود: با وجود همه کاستی‌های مالی و نیروی انسانی، در ماه‌های اخیر تلاش زیادی در جهت بهبود وضعیت مدیریت پسماند کرج شده است، از اقدامات تبلیغی و فرهنگسازی گرفته تا تفکیک از مبدأ و تلاش برای مکان‌یابی محل جدید دفن پسماند.
این مسئول در ادامه از راه‌اندازی سایت جدید دفن زباله در کرج سخن به میان آورد و گفت: این سایت در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار راه‌اندازی می‌شود.
اسکندری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون مراحل نقشه‌برداری این زمین در حال انجام است و فرآیند مطالعه و امکان‌سنجی این سایت به یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور واگذار شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در پایان بر ضرورت به‌کارگیری روش‌های استاندارد دفن زباله تأکید کرد و یادآور شد: سوزاندن ابتدایی‌ترین روش برای دفن زباله است، از این‌رو سازمان به این نتیجه رسیده است که روش‌های مختلف دفن زباله به‌صورت آکادمیک بررسی و بهترین روش انتخاب شود از همین‌رو شهرداری کرج با دانشگاه محیط‌زیست کشور قراردادی منعقد کرده تا این روش‌ها مورد مطالعه قرار گیرد و بهترین روش انتخاب شود.