تمامی بیمارستان های زنجان مجهز به دستگاه پسماند هستندتمامی بیمارستان های زنجان مجهز به دستگاه پسماند هستند

یکشنبه 19 بهمن 1393 ساعت 17:42
تمامی بیمارستان های زنجان مجهز به دستگاه پسماند هستندتمامی بیمارستان های زنجان مجهز به دستگاه پسماند هستند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد گفت: مطب های پزشکی آلاینده محیط زیست در شهرستان بروجرد تعطیل و اعمال قانون می شوند.

مصطفی مصطفی وند وضعیت پسماندهای مطب های پزشکی بروجرد را نامناسب خواند و افزود: این پسماندها قبل از دفن نیازمند بی خطرسازی هستند.
وی اظهار کرد: در ماه های اخیر اخطارهای زیادی به مطب های پزشکی مبنی بر تفکیک و بی خطرسازی زباله ها داده شده است ولی متاسفانه سازمان نظام پزشکی در این زمینه اقدامی نکرده و به مصوبات کارگروه پسماند شهرستان بروجرد توجهی نکرده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد افزود: سازمان حفاظت محیط زیست ناچار به اعمال قانون، تعطیلی، پلمپ و معرفی مطب های متخلف به مراجع قضایی شده است.
وی گفت: پزشکان می توانند اقدام به تهیه دستگاه بی خطرسازی زباله کنند و یا سازمان نظام پزشکی برای مجتمع ها این دستگاه راه تهیه کند.
مصطفی وند افزود: تفکیک زباله های عادی و ویژه مطب پزشکان برای سلامت مردم کافی نیست زیرا این زباله ها توسط ماموران شهرداری جمع آوری و به مکان دفن زباله های شهری هدایت می شوند.
وی اظهار کرد: انتقال زبال های ویژه به مکان دفن زباله های شهری علاوه بر تهدید سلامت ماموران شهرداری در حین جمع آوری، باعث آلودگی آب های زیرسطحی منطقه می شوند.
وی گفت: بازرسان اداره حفاظت محیط زیست بروجرد به دلیل حساسیت و اهمیت زباله های بیمارستانی و ویژه وضعیت زباله های تولیدی درمانگاه ها، کلینیک ها، داروخانه ها و آزمایشگاه های تشخیص طبی را رصد و با عواملی که به سلامت و بهداشت عمومی لطمه می زنند، برخورد می کنند.
وی از جانمایی مکانی برای دفن لجن سنگبری های محور بروجرد - خرم آباد خبر داد و گفت: این مکان در همین محور به تایید کارشناسان محیط زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، امورآب و اعضای کارگروه مدیریت پسماند رسیده است که باید توسط اتحادیه سنگبری های شهرستان تملک شود.
وی افزود: سنگبری های محور بروجرد - اراک نیز نیازمند مکانی برای دفن لجن هستند که زیرنظر اعضای کارگروه پسماند شهرستان تعیین می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بروجرد بر لزوم همکاری مردم برای اجرای طرح تفکیک زباله تاکید کرد و گفت: طرح تفکیک زباله از اول مهرماه در بروجرد با تبلیغات و آموزش به شهروندان از طریق 2 شرکت خصوص آغاز شده است که امیدواریم شهروندان به سمت کم کردن پسماندهای شهری حرکت کنند.
وی با بیان اینکه مکان دفن زباله های شهری بروجرد گنجایش دفن زباله ها را ندارد، از رسانه ها، آموزش و پرورش، مراکز آموزشی و ادارات خواست در زمینه آگاهی بخشی به مردم برای اجرای موفق طرح تفکیک زباله تلاش کنند.