اجرای طرح همیار پاکبان در تبریز

یکشنبه 11 مهر 1395 ساعت 12:10
اجرای طرح همیار پاکبان در تبریز
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از اجرای طرح همیار پارکبان برای برای اولین بار در شهر تبریز خبر داد.


به گزارش پسماند ایران, علیرضا اصغری در مراسم آغاز طرح همیار پاکبان با اعلام این مطلب گفت: دوران کودکی بهترین زمان ارائه آموزش های شهروندی می باشد و آموزشی که انسان در این دوران می بیند در وجود او نهادینه می شود.
اصغری افزود: اجرای طرح همیار پاکبان نیز با این هدف با همکاری اداره کل آموزش پرورش استان برای دانش آموزان عزیز اجرا می شود و این دانش آموزان بعد از سپری کردن آموزش های لازم در خصوص مدیریت پسماند و آگاهی یافتن به این مسئله مهم شهر به عنوان یاوران و همیاران اصلی سازمان در حفظ پاکیزگی و سلامت شهر خواهند بود.
وی با اشاره به اجرای طرح های مختلف فرهنگی در سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز افزود: همکاری سازمان های مختلف از جمله نیروی انتظامی و برگزاری کارگاههای آشنایی با آسیب های مواد مخدر، ارائه آموزش های شهروندی در فرهنگسراها و خانه های سلامت شهر، توجه دادن و الزام مراکز درمانی برای بی خطر سازی زباله های بیمارستانی از فعالیت های عمده سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز می باشد.
اصغری ادمه داد: همچنین اجرای مدرن ترین و پیشرفته ترین سیستم تصفیه شیرابه فاضلاب در شهر، یکی از برنامه های مهم سازمان مدیریت پسماند می باشد به طوری که در حال حاضر بعد از حذف آلایندگی ها، آب استحصال شده در این سیستم برای آبیاری فضای سبز اطراف محل دفن فنی مهندسی زباله تبریز استفاده می شود.
گفتنی است طرح آموزش مدیریت پسماند در قالب طرح «همیار پاکبان» توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی اجرا می شود بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته 50 هزار نفر از دانش آموزان تبریزی در قالب این طرح آموزش می بینند