تلاش مضاعف پاکبانان برای پاکیزگی سومین حرم اهل بیت(ع) در ایام عزاداری سید الشهدا

سه شنبه 13 مهر 1395 ساعت 12:42
تلاش مضاعف پاکبانان برای پاکیزگی سومین حرم اهل بیت(ع) در ایام عزاداری سید الشهدا
* پاکبانان برای پاکیزگی سومین حرم اهل بیت(ع) در ایام عزاداری سید الشهدا تلاش مضاعف کردند

 

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبد ا.. الحسین از تلاش بی وقفه کارکنان این سازمان برای پاکیزگی شهر در این ایام خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) فعالیت های زیادی برای پاکیزگی این شهر بخصوص در دهه اول محرم صورت گرفته است.
خوشبخت ادامه داد: نظافت و شستشوی ویژه اطراف اماکن مذهبی و تکایای موجود در شهر به صورت روزانه، نصب مخازن ذخیره سازی پسماند در محل های عزاداری و تکایا همچنین نظافت این اماکن، جمع آوری ضایعات و پاکسازی مسیر های عزاداری به صورت روزانه، تخلیه مرتب مخازن استقرار یافته در این اماکن به صورت مستمر و شستشوی المان های شهری به ویژه مخازن پسماند نصب شده در مرکز شهر و اطراف محل های عزاداری از جمله فعالیت هایی است که در این ایام توسط این سازمان صورت می پذیرد.
رئیس سازمان مدیریت پسماند اضافه کرد: در محرم امسال تمهیداتی مانند افزایش 4 دستگاه خودرو جمع آوری پسماند مجهز به بی سیم، استقرار 9 نفر ناظر در مسیرهای اصلی عزاداری و اطراف حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) و افزایش بیش از 200 نفر پاکبان به نیروهای موجود در محل، نصب 113 عدد مخزن پسماند 660 لیتری در مسیرها بعلاوه استقرار دو دستگاه تانکر آب برای وضو در تاسوعا و عاشورا برای رفاه حال عزاداران حسینی در نظر گرفته شده است.
وی سپس افزود: از دیگر کارهای این سازمان آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مدیریت پسماند از طرق مختلف مانند استفاده از استندها و بیلبودرها در مسیر های عزاداری و آموزش چهره به چهره توسط کارشناسان آموزش در دهه اول محرم است. به گزارش امور ارتباطات وآموزش شهروندی سازمان مدیریت پسماند، خوشبخت در پایان ابراز امیدواری کرد ادامه همکاری شهروندان و عزاداران حسینی در زمینه حفظ نظافت شهر، همچون گذشته شیراز را به عنوان یکی از پاکیزه ترین شهرهای ایران اسلامی مطرح کند و گوشه ای از زحمات پاکبانان سخت کوش را بکاهد.