تبریز به قطب تولید انرژی از زباله تبدیل می شود

پنجشنبه 15 مهر 1395 ساعت 11:03
 تبریز به قطب تولید انرژی از زباله تبدیل می شود
با راه اندازی این کارخانه روزانه یک هزار تن زباله استفاده و 29 مگاوات در ساعت نیروی برق تولید می شود.

 

پسماند ایران: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با اشاره به برنامه احداث کارخانه تولید انرژی پاک از زباله گفت: با ایجاد این کارخانه پسماندهای شهری دفن نخواهد شد و تبریز به قطب علمی و عملی تولید انرژی از زباله تبدیل می شود.
علیرضا اصغری روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از احداث کارخانه زباله سوز، خروجی کارخانه زباله سوز 10 درصد خاکستر خواهد بود که در آسفالت و جاده سازی مورد استفاده قرار می گیرد.
وی تشریح کرد: با راه اندازی این کارخانه روزانه یک هزار تن زباله استفاده و 29 مگاوات در ساعت نیروی برق تولید می شود. وی با اشاره به اینکه تبریز شهر پیشرو در صنعت مدیریت پسماند است، اظهار کرد: این کارخانه در راستای حفظ محیط زیست و تبدیل تهدید به فرصت احداث می شود.
اصغری گفت: محوریت انسان و سلامت شهروندان از جمله اولویت های این سازمان در ارائه طرح ها و پروژه های زیست محیطی است.
وی افزود: هدف اصلی از ایجاد کارخانه زباله سوزی تنهاتولید برق نیست بلکه مدیریت پسماندهای خطرناک، حذف مرکز دفن، کاهش میزان و حجم حمل و نقل زباله است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: این کارخانه از نظر اقتصادی و فنی نیز توجیه قطعی دارد. وی گفت: از دو سال قبل روی اجرای این طرح کار می کنیم و بر اساس فراخوان اعلامی دو شرکت آلمانی و فرانسوی در مناقصه برنده شده اند و تصمیم گیری نهایی بر عهده شورای شهر است.
مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تبریز، آغاز عملیات اجرایی این طرح انرژی پاک را منوط به تسریع در تصمیم گیری شورای شهر دانست.