روزانه ۲ تن زباله عفونی در شهر خرم‌آباد تولید می‌شود

یکشنبه 18 مهر 1395 ساعت 12:12
 روزانه ۲ تن زباله عفونی در شهر خرم‌آباد تولید می‌شود
شهردار خرم‌آباد ضمن انتقاد از عدم تفکیک زباله‌های عفونی و غیر عفونی مطب پزشکان در شهر خرم‌آباد گفت: روزانه ۲ تن زباله عفونی در سطح شهر خرم‌آباد تولید می‌شود.


به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، یحیی عیدی بیرانوند ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد ضمن انتقاد از عدم تفکیک زباله‌های عفونی و غیر عفونی مطب پزشکان در سطح شهر خرم‌آباد اظهارداشت: علی‌رغم اینکه سازمان پسماند کارگر و ماشین‌های ویژه‌ای برای جداسازی زباله‌های عفونی در نظر گرفته است اما متأسفانه تعداد زیادی از پزشکان شهر خرم‌آباد برای تفکیک زباله‌های عفونی مطب خود همکاری ندارند.
وی افزود: متأسفانه زباله‌های عفونی توسط مطب‌ها به سطح‌های زباله شهری ریخته می‌شود و برای رفع این مشکل متولی خاصی وجود ندارد و با سازمان پسماند همکاری لازم انجام نمی‌شود.
شهردار خرم‌آباد بابیان اینکه روزانه دو تن زباله عفونی در سطح شهر خرم‌آباد تولید می‌شود، عنوان کرد: شهرداری خرم‌آباد آمادگی دارد تا زباله‌های عفونی را برای تبدیل کردن به زباله غیر عفونی به بیمارستان‌های شهر خرم‌آباد که دستگاه زباله‌سوز دارند منتقل کند.
وی به لزوم جمع‌آوری مراکز فروش دام زنده در ورودی شهر خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: چندین بار برای جمع‌آوری مراکز عرضه فروش دام زنده اقدام شده است اما ازنظر قضائی همکاری در این زمینه دیده نشده است و کار بدون نتیجه مانده است. عیدی بیرانوند عنوان کرد: در بحث جمع‌آوری مراکز فروش دام زنده در صورت تشکیل کارگروه و همراهی مراکز بهداشت، شهرداری خرم‌آباد نیز آمادگی دارد تا اقدامات لازم را انجام دهد.
وی در رابطه با جمع‌آوری سگ‌های ولگرد سطح شهر خرم‌آباد بیان کرد: شهرداری خرم‌آباد برای جمع‌آوری این حیوانات کاملاً آمادگی دارد.