میزان پسماند تولید شده در پایتخت در تاسوعا و عاشورا 350 تن کاهش یافت

پنجشنبه 22 مهر 1395 ساعت 12:44
 میزان پسماند تولید شده در پایتخت در تاسوعا و عاشورا 350 تن کاهش یافت
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران گفت: میزان پسماند تولید شده امسال در تاسوعا و عاشورای حسینی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 350 تن کاهش یافت.


به گزارش پسماند ایران حسین جعفری با اشاره به اینکه روزانه هفت هزار و 500 تن زباله در شهر تهران تولید می شود افزود: مجموعا در 2 روز تاسوعا و عاشورا میزان پسماند تولید شده در پایتخت نسبت به روزهای عادی حدود 2 هزار تن کاهش یافت.
وی استفاده از ظروف ماندگار در اماکن مذهبی برای توزیع نذورات، افزایش مسافرت شهروندان به خارج از تهران و برگزاری مراسم مذهبی در زادگاه خود و همراهی و مشارکت شهروندان در مدیریت توزیع نذورات برغم افزایش تعداد ایستگاه های نذری را از جمله دلایل این امر ذکر کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین امسال میزان پسماندهای خشک جمع آوری شده در 2 روز تاسوعا و عاشورا نسبت به سال گذشته 10 تن افزایش یافت.
وی اظهار کرد: جمع آوری پسماندهای تولید شده در این 2 روز توسط 500 دستگاه ماشین وانت ملودی صورت گرفت. جعفری تصریح کرد: سال جاری در ایام محرم میزان فروش و استفاده از لیوان های زیست تخریب پذیر با توجه به اجرای طرح تعویض و جایگزینی لیوان ها در مساجد و تکایا، 300 درصد افزایش داشته و به شش میلیون عدد رسید.
وی یادآور شد: کاهش میزان تولید پسماند در روزهای تاسوعا و عاشورا ناشی از برگزاری جلسات هم اندیشی با ائمه جماعات مناطق 22 گانه شهر تهران، ارائه آموزش و اطلاعات لازم در خصوص نحوه همکاری مساجد و تکایا برای همراهی در طرح نذر مهربانی، توزیع بیش از 10 تن کیسه آبی رنگ بین هیات ها و مساجد، توزیع بیش از 2 هزار و 500 مخزن و کارتن پلاست بین هیات ها و مساجد، آماده باش یکهزار نفر از نیروهای سازمان مدیریت پسماند در اطراف مساجد و تکایا، نصب بنرهای اطلاعات رسانی در اطراف مساجد و اجرای طرح خادم هیأت بوده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با اشاره به آغاز فعالیت کمپین نذر مهربانی از ابتدای ماه محرم سال جاری تأکید کرد: فعالیت این کمپین با هدف گسترش فرهنگ حفظ محیط زیست، کاهش پسماند، تفکیک پسماند از مبدأ با بهره گیری از ظرفیت مشارکت دوطلبانه شهروندان ادامه پیدا می کند.