کارخانه ی بازیافت جوابگوی نیازها نیست/اعتراض مردم نسبت به سایت دفن زباله های شهر

یکشنبه 02 آبان 1395 ساعت 12:03
کارخانه ی بازیافت جوابگوی نیازها نیست/اعتراض مردم نسبت به سایت دفن زباله های شهر
پسماندهای شهر بوشهر تقربیا 170 تن می باشد که 350 پاکبان جمع آوری می کنند و به سایت دفن زباله های شهر بوشهر که در حریم نیروگاه هسته ای بوشهر است

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: حدود 15 سال پیش یک کارخانه راه اندازی شد که توانایی بازیافت 100 تن را دارد که پاسخگوی نیاز استان نیست زیرا مواد بازیافتی استان 170 تن است.
به گزارش "سپاس"، مسعود غلامزاده فرد مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند بوشهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان مدیریت پسماند یکی از سازمان های مهم شهرداری های سراسر کشور است، گفت: وظایف سازمان مدیریت پسماند با توجه به اساس نامه سازمان و قانون مدیریت پسماند که توسط مجلس شورای ملی تنظیم شده است.
وی اظهار داشت: پسماندهای شهر بوشهر تقربیا 170 تن می باشد که 350 پاکبان جمع آوری می کنند و به سایت دفن زباله های شهر بوشهر که در حریم نیروگاه هسته ای بوشهر است، منتقل می شود که این مسأله موجب نارضایتی ساکنین اطراف سایت شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند بوشهر با بیان اینکه طرحی در جهت حل این معضل ارائه شده است، تصریح کرد: در جهت حل مشکل سایت ها طرح جامع مدیریت پسماند برای پنج شهر بوشهر، چغادک، عالیشهر، اهرم و دلوار تنظیم شده که استانداری بوشهر بایستی این طرح را به سرانجام برساند تا این معضلی که برای شهروندان وجود دارد، برطرف شود.
وی افزود: طرح جامع مدیریت یک چشم انداز 10 ساله بود که به اواخر آن نزدیک می شویم در حالی که تاکنون برای پنج شهر استان به نتیجه ای نرسیده ایم.
غلامزاده فرد با بیان اینکه تفکیک از مبدا در راس امور ما قرار دارد، اذعان داشت: یکی از کارهایی که در دنیا اهمیت بالایی دارد، طرح تفکیک از مبدا است.
وی ابراز کرد: هر نفر روزانه تقریبا 800 گرم زباله تولید می کند که پسماندهای خشک که شامل مواد غذایی و ترنیز شامل قوطی ها، پلاستیک ها، شیشه و... هستند جزئي از زباله هایی است که ما همراه با زباله می گذاریم و قابلیت بازیافت و برگشت به طبیعت را دارند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه دو غرفه بازیافت اضافه خواهد شد، عنوان کرد: چهار غرفه بازیافت در سطح شهر وجود دارد و دو غرفه بازیافت نیز اضافه خواهد شد که در جهت کاهش هزینه های سازمان و ارتقاع فرهنگ شهروندی طرح زوج و فرد را در جمع آوری مواد بازیافتی اجام خواهیم داد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که آیا کارخانه ی بازیافت در استان وجود دارد، گفت: حدود 15 سال پیش یک کارخانه راه اندازی شد که توانایی بازیافت 100 تن را دارد که پاسخگوی نیاز استان نیست زیرا مواد بازیافتی استان 170 تن است.
وی افزود: منطقه ای را برای احداث کارخانه انتخاب کردیم که به دلیل نزدیکی به حریم شهری محیط زیست اجازه ی راه اندازی آن را نداد و در حال حاضر نیز استانداری در حال مکان یابی برای احداث کارخانه می باشد.