نیاز مکان مناسب جهت امحای زباله های عفونی در اندیمشک

دوشنبه 03 آبان 1395 ساعت 11:46
 نیاز مکان مناسب جهت امحای زباله های عفونی در اندیمشک
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیمشک گفت :با توجه به خطر این نوع پسماندها باید محل مجزایی در این شهرستان برای امحای آنها در نظر گرفته شود.


به گزارش پسماند ایران،مهدی سراج الدین میر قائد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیمشک پسماند مطب ها، درمانگاه ها و کلینیک های درمانی را بسیار خطرناکتر از زباله های معمولی دانست و گفت:پسماندهای عفونی در راستای حفظ سلامت مردم باید کاملا بهداشتی امحا شوند.
وی افزود:این نوع زباله ها به دلیل شرایط خاص بیماری زا بودن تهدید جدی برای سلامت جامعه می باشند ضمن اینکه عکس های رادیولوژی نیز از نوع پسماند هسته ای بوده که برای سلامت افراد مشکل جدی به دنبال دارند.
سراج الدین بیان کرد:با توجه به خطر این نوع پسماندها باید محل مجزایی در شهرستان اندیمشک برای امحای آنها در نظر گرفته شود تا با دقت بیشتری معدوم و امحا شوند.
وی تصریح کرد: زباله های بیمارستانی و عفونی، پسماندهای خطرناکی هستند که مدیریت نکردن آنها، موجب تولید شیرآبه های سمی در محل امحای زباله ها می شود.
سراج الدین گفت:این شیرابه ها می تواند علاوه بر نابودسازی محیط زیست ، برای کشاورزی، جانوران و انسان های فعال در آن محیط خطر آفرین باشند و بیماری های مختلفی را منتقل کنند.
وی افزود:همچنین مواد تیز و برنده موجود در پسماندهای عفونی علاوه بر ایجاد زخم و خراش و آسیب پوست از نظر انتقال عوامل بیماری زا اهمیت دارند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اندیمشک گفت:در بیمارستان امام علی (ع) یک دستگاه امحا زباله های بیمارستانی(اتوکلاو) وجود دارد اما به نظر می رسد حجم تولید پسماند مطب ها و رادیولوژی ها در این شهرستان بسیار بیشتر است و باید تمهیدات بیشتری برای امحای این پسماندهای عفونی اندیشیده شود.