نرخ جرایم رعایت نکردن قوانین مدیریت پسماند

سه شنبه 04 آبان 1395 ساعت 13:55
 نرخ جرایم رعایت نکردن قوانین مدیریت پسماند
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان گفت: طبق ماده 16 قانون پسماند، افرادی که زباله‌های خود را در طول روز بیرون بگذارند، به مراجع قانونی معرفی و جریمه می‌شوند.


به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومی سازمان پسماند، اسماعیل جهانشاهی بیان کرد: طبق ماده 16 قانون پسماند شهرداری، افرادی که زباله‌های خود را در طول روز بیرون بگذارند، با معرفی فرد متخلف به مراجع قانونی از 50 هزار تومان تا 10 میلیون تومان جریمه خواهند شد و در صورت تکرار، جریمه دو برابر می‌شود؛ ضمن این‌که کسبه، علاوه بر جریمه، مغازه‌های‌شان پلمپ می‌شود و هزینه‌های پاک‌سازی براساس مصوبات شورای اسلامی شهر از متخلفان اخذ می‌شود.
وی با تاکید بر این‌که تعمیر خودرو خارج از گاراژ و معابر شهری جریمه در پی دارد، تصریح کرد: طبق لایحه هزینه‌ی مدیریت پسماند مصوبه‌ی شورای شهر کرمان، صاحبان انواع خودروی سنگین در صورت تعمیر خودرو در معابر شهری، 144 هزار تومان با احتساب 9 درصد ارزش افزوده و صاحبان خودروی سبک، 26 هزار تومان با احتساب 9 درصد ارزش افزوده جریمه می‌شوند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شستن خودرو و رهاسازی فاضلاب در سطح معابر را نیز مشمول جریمه دانست و خاطرنشان کرد: صاحبان انواع خودروی سبک در صورت عدم رعایت مورد فوق، 17 هزار و 280 تومان با احتساب 9 درصد ارزش افزوده و صاحبان خودروی سنگین، 47 هزار و 200 تومان با احتساب 9 درصد ارزش افزوده جریمه می‌شوند.
جهانشاهی رهاسازی فاضلاب در سطح معابر را نیز مشمول جریمه دانست و افزود: رهاسازی فاضلاب مسکونی، 18 هزار تومان و فاضلاب ناشی از فعالیت‌های کسبی، 36 هزار تومان با احتساب 9 درصد ارزش افزوده جریمه در پی دارد؛ هم‌چنین هر بار تخلف، جرایم مذکور را در بر خواهد داشت.
وی با بیان این‌که این سازمان کار آموزشی، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در خصوص گذاشتن زباله از ساعت 9 شب به بعد و نگذاشتن زباله در طول روز را در مناطق چهارگانه‌ی شهر کرمان انجام داده است، خاطرنشان کرد: چنانچه شهروندان زباله‌های خود را در طول روز بیرون بگذارند، 18 هزار تومان و کسبه، 15 هزار و 600 تومان با احتساب 9 درصد ارزش افزوده جریمه می‌شوند.