ساماندهی زباله گردها در ارومیه

یکشنبه 09 آبان 1395 ساعت 12:31
 ساماندهی زباله گردها در ارومیه
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اعلام کرد: طرح ساماندهی زباله گردها در ارومیه اجرا می شود.


به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه به نقل از روابط عمومی شهرداری ارومیه، شاید بارها با افرادی که به دنبال جستجوی زباله ها در داخل مخزن جمع آوری زباله اند برخورد کرده اید که می توان گفت این پدیده یعنی زباله گردی به یک معضل اجتماعی در شهر تبدیل شده ،افرادی که در بین زباله ها دنبال نیازهای زندگی خود هستند و به ناچار در میان زباله ها برای یک لقمه نان جستجو می کنند و همه بیماری های بعد از آن را به جان بخرند .شهر ارومیه نیز از این پدیده مستنثنی نبوده و هستند افرادی که در روز با وسایلی همچون سه چرخه، وانت بار و چرخ دستی به دنبال گذران زندگی از میان انبوه های زباله هستند، اینها افراد نیازمند و بیکاری هستند که برای ادامه زندگی از ناچاری به جمع آوری زباله ها روی آورده اند البته برخی معتادان نیز در جمع این زباله گردان ها هستند.
عزیز قال، مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به معضل جمع آوری زباله ها توسط دوره گردها ، بیان كرد: اخیرا طرح ساماندهی زباله گردان ها در دستور کار قرار گرفته است و با برنامه ریزی اصولی نسبت به نظارت و آموزش های لازم به این افراد اقدام می شود .
وي با بیان اینکه در حال حاضر نظارتی بر این افراد صورت نمی گیرد، بیان کرد: بعد از ساماندهی، با متخلفین برابر قانون برخورد می شود .
مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به طرح تفکیک زباله از مبدا ، بیان کرد: فرهنگ سازی طرح تفکیک زباله از مبدا نیز آغاز شده است و با مراجعه حضوری به درب های خانه نحوه جدا سازی زباله های خشک از تر به آنها آموزش داده می شود تا شاهد کاهش فعالیت زباله گردها در شهر باشیم.
وی در ادامه تعداد مخازن سطح زباله در سطح شهر ارومیه را 2500 عدد عنوان کرد و گفت: روزانه 450 تن زباله از شهر ارومیه جمع آوری شده است.