اعزام اولين گروه پاکبانان به همراه نخستين محموله ملزومات و تجهيزات به منظور نظافت، رفت‌و‌روب و پاکسازي شهرهای نجف و کربلا

پنجشنبه 13 آبان 1395 ساعت 11:29
اعزام اولين گروه پاکبانان به همراه نخستين محموله ملزومات و تجهيزات به منظور نظافت، رفت‌و‌روب و پاکسازي شهرهای نجف و کربلا
 


به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان مديريت پسماند،حسين جعفري مديرعامل سازمان با اشاره به اعزام بيش از 2000 نيروي خدمات شهري شهرداري تهران به کربلا و نجف، بيان داشت: اولين گروه پاکبانان به همراه نخستين محموله ملزومات و تجهيزات به منظور نظافت، رفت‌و‌روب و پاکسازي اين دو شهر در ايام برگزاري مراسم اربعين حسيني، دهم آبان ماه سال جاري به کشور عراق اعزام شدند.
وي در خصوص چگونگي اعزام اين نيروها به شهرهاي نجف و کربلا، اظهار کرد: در نوبت اول از اعزام پاکبانان شهرداري تهران، 600 نفر به وسيله اتوبوس از بوستان ولايت به سمت مرز مهران حرکت و از آ‌نجا به شهرهاي نجف اشرف و کربلاي معلي و محور ميانيشان راهي شدند. هم‌چنين1400نفر از اين نيروها در روزهاي آينده به عراق اعزام خواهند شد.
جعفري تصريح کرد: طي جلسات برگزارشده با مسوولان شهرهاي کربلا و نجف، نظافت اين دو شهر و محور ارتباطي ميان آن‌ها در ايام عزاداري حسيني برعهده شهرداري تهران قرار گرفت و مقرر شد تا در ايام مراسم اربعين حسيني علاوه بر تامين نيروهاي کارگري داوطلب، تجهيزات و ادوات مورد نياز نيز براي انجام امور مذکور به آن منطقه ارسال شود.
وي ادامه داد: نيروهاي خدمات شهري از مناطق22گانه پايتخت معرفي شدند که پس از بررسي سوابقشان براي آن‌ها ويزا و کارت‌ شناسايي صادر شد.
در پايان مديرعامل سازمان مديريت پسماند از ارائه امکانات اقامتي براي نيروهاي خدمات شهري اعزامي به نجف و کربلا خبر داد و گفت: علاوه بر تهيه سه وعده غذا، سوله‌هاي اسکان کارگري، آشپزخانه، لباس و ساير ملزومات نيز ويژه پاکبابان تدارک ديده شده است که نيازهاي آن‌ها را در طول مدت اقامتشان تا سوم آذرماه سال جاري تامين خواهد کرد.