مدیریت پسماند کرج موفق به اخذ مجوز بهره‌برداری و فروش کود تولیدی کمپوست شد

یکشنبه 16 آبان 1395 ساعت 12:17
 مدیریت پسماند کرج موفق به اخذ مجوز بهره‌برداری و فروش کود تولیدی کمپوست شد
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از اخذ مجوز بهره برداری و فروش کود تولیدی (کمپوست) توسط این سازمان و برای اولین بار در کشور خبر داد.


به گزارش پسماند ایران و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مجتبی اسکندری گفت: کرج تنها کلانشهری است که موفق به اخذ مجوز فروش کود کمپوست شده و حتی تهران هم هنوز نتوانسته این مجوز را بگیرد.
این مسئول با اشاره به اینکه پیش از این کمپوست تولید می شد ولی به فروش نمی رسید اظهار داشت: پس از بررسی های لازم جهت کارشناسی کیفیت کود تولید شده مجوز فروش برای این کود در کرج صادر شد.
وی یکی دیگر از اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج را بهسازی ایستگاه های انتقال پسماند اعلام کرد و گفت: روزانه در کرج هزار و ۲۰۰ تن زباله تولید می شود اما مطلقا دپوی زباله در حلقه دره نداریم؛ چرا که به این نقطه رسیده ایم که امحا، پردازش و دفن زباله را به صورت روزانه و ۲۴ ساعته ۴۰۰ تن انجام دهیم و سال گذشته نیز موفق شدیم به این هدف نائل آییم. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج همچنین به توافق سازمان با اداره کل راه و شهرسازی البرز در خصوص واگذاری قطعه زمینی ۵ هکتاری در منطقه حصار خبر داد و گفت: در این زمین، کارخانه ی تبدیل پسماندهای ساختمانی به مصالح ساختمانی احداث خواهد شد.
اسکندری در بخش پایانی سخنان خود از اختصاصِ ۱۰۰ هکتار زمین از مجموعه ی استان برای ایجاد سایت جدید دفن، پردازش و امحای زباله در محدوده ی حلقه دره اشاره کرد و گفت: مراحل نقشه برداری این زمین در حال انجام است و فرایند مطالعه، مکان یابی و امکان سنجی این سایت به یکی از دانشگاه های معتبر کشور واگذار شده است.